botervliegje.reismee.nl

Maandag in BEIJING

Maandag 6 mei.

Zoals eerder gemeld vandaag wat rustig aan gedaan, en vooral in de buurt van een toilet blijven. Ik heb een wandeling door de buurt gemaakt vlakbij het hotel, waar ook het tjen à men plein is gelegen, dus ik dacht dat wil ik nu wel eens in het echt zien. Maar helaas alles was afgesloten en je komt er alleen in via een sluis met security check. Daar stonden ellenlange rijen dus daar ben ik maar weer weg gegaan. Het blijkt dat vandaag nationale feestdag is en iedereen vrij heeft, dus vandaar die drukte. De tijd heb ik ook benut om mijn verslagjes uit te werken op de iPad, dat kon ik fijn doen in de Starbucks op de bovenetage met een beker hot chocolate naast me. Geen mens die zich eraan stoort dat je hier uren zit te werken. Voor de afleiding ga ik een wandeling rondom het plein maken en geniet van de kleine winkeltjes in de smalle zijstraatjes, waar van allerlei dingen worden aangeboden, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het er kopen. In de grote winkelstraat is alles veel duurder en met een beetje afdingen in de zijstraatjes heb je wel eens een mazzeltje. Tijdens een wandeling werd ik plots aangesproken door een westers uitziende dame die vroeg of Engels sprak, toen ik dat bevestigend beantwoordde vroeg ze naar een of ander winkelcentrum, maar ik had ook geen idee. Toch liepen we een tijdje samen op en hadden we leuke conversatie. Zij kwam uit Australië en ging verder door naar Mongolië onder andere. Vervolgens heb ik weer geprobeerd op het grote plein te komen zonder het gewenste resultaat. Verdere pogingen heb ik maar achterwege gelaten. De rest van de dag heb ik weer besteed aan het uitwerken van mijn notities die ik thuis op de reisblog kan plaatsen. Foto's moet ik nog even uitzoeken. Inmiddels contact met het taxibedrijf dat mij morgenvroeg om 07:00 uur moet komen ophalen om naar het vliegveld te brengen voor de vlucht naar huis, die gaat om 11:40. Om tot de slotsom te komen dat vandaag een verloren dag is geweest. Dus maar op tijd naar bed, want morgen vroeg eruit en geen ontbijt want dat is pas na 07:00 uur beschikbaar. Soms lopen dingen anders dan gepland.

Reacties

Reacties

Joop

Mooi te lezen, hoe alles uiteindelijk gelopen is!

Henk

Die feestdag was vast om te vieren dat jij er was.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!