Weer terug .

Dinsdag 7 mei

Na een onrustige nacht, waarin ik slecht heb geslapen, al om half vijf klaarwakker. Tegen zessen toch maar douchen en koffer en rugzak verder organiseren voor vertrek.

Om half zeven maar naar de receptie in afwachting van de taxi. De receptionist die nachtdienst gehad schijnt te hebben lag nog languit op een stretcher achter de balie en schrok wakker van mij. Wij begrepen elkaar nauwelijks maar hij toverde zijn smart phone tevoorschijn en daar werd alles keurig wederzijds vertaald. Maar toch begreep hij maar niet dat ik twee consumpties die ik gebruikt had, gewoon wilde betalen. In plaats daarvan gaf hij me twee consumpties en wilde er niet voor betaald hebben. We begrepen elkaar dus absoluut niet.  Goed ik heb die maar in dank aangenomen en vriendelijk dank je wel geknikt. Jammer, want op de luchthaven moet ik ze weer weggooien. Om kwart voor zeven stond de taxi klaar en ook met de chauffeur was communicatie alleen mogelijk via de smart phone, en die bleef tot het allernoodzakelijkste beperkt. Na een uur rijden komen we op de AirPort en hij zet me keurig af bij terminal 3. Inmiddels heb ik wat ervaring in deze doolhof en ga direct naar de BA incheckbalie, maar daar is nog niemand helaas. Vertrek is gepland om 11:30 en het is nu bijna 08:00 uur. Even koffie genomen in een barretje.  Inmiddels ging de balie open kon ik mijn koffer afgeven. Op naar de gate, dat gaat weer via het bekende treintje en dit keer vrij soepel ook bij de security. Ik heb in Beijing lang gezocht naar een koffiebeker als souvenir maar nergens iets geschikt gevonden, wil iets met MAO bij gebrek aan beter. In de terminal ontdekte ik warempel een Beijing beker weliswaar  met het beeldmerk van Starbucks maar toch gekocht. Eerder heb ik ook een basebal petje met Beijing erop aangeschaft.

Hoe het verder loopt vandaag dat zien we nog wel dan. Met een kleine vertraging kunnen we aan boord gaan. Als alles goed gaat zouden we om 12:00 vertrekken, dan is het 06:00 Nederlandse tijd.

Uiteindelijk vertrokken we om even na 12:00.

Na een lange dagvlucht komen we in de middag aan in London. Onderweg geprobeerd wat slaap te pakken, maar dat viel tegen. Aangekomen in London even met Leinie gebeld dat de aankomst in Dusseldorf volgens schema zal zijn.

Moe, voldaan en met een rugzak boordevol herinneringen eindelijk weer thuis. Die herinneringen moeten nog allemaal even op zijn plaats gaan vallen de komende tijd evenals de honderden foto's.