botervliegje.reismee.nl

vanuit NORTH CASCADES

Zaterdag 27 aug.
Na drie dagen hadden we het eigenlijk wel een beetje gezien in Seattle en begon het te kriebelen om verder ons geplande gebied te verkennen.
Maar eerst iedereen die gereageerd heeft op onze verhaaltjes hartelijk bedankt daarvoor. Dat houdt de moed erin om door te gaan, zowel met de reis als met de verhaaltjes.
Boodschappen doen is onvermijdelijk en is dus gebeurde dat bij Kmart omdat we onze vertrouwde Walmart effe niet konden vinden.
We hadden het adres van een bakkerij die glutenvrij brood zou hebben en dat bleek ook zo: er was alleen maar glutenvrij en heel druk. Lekker brood gekocht en sandwich gegeten. Dus we kunnen er weer tegen. Hoewel voor Leinie zal het niet meevallen want ze hadden nu alleen nog knoflookbrood, dat wordt wennen.
Vandaag aan het eind van de dag zijn we in een afgelegen dorpje beland en dus geen internet, maar ik maak alvast een verslagje en als we weer online zijn kan ik dat zo weer invoegen.
We hebben enkele grotere bezienswaardigheden op ons lijstje staan en een daarvan is north cascades national park en daar zijn we naar op weg, bijna tegen, de canadeese grens gelegen.
Vanuit Seattle noordwaarts via I 5 (Interstate 5) naar La Conner, zo zou dat moeten volgens de ANWB. Leuk plaatsje maar weinig spectaculair en dat hadden we dus zo weer gezien, nadat we ons voorzien hebben van wat postzegels.
Kaarten schrijven zal toch ook eens moeten gebeuren.
Het weer zit ons echt wel mee: heerlijk 25 gr en een onbevlekte hemel, anders dan aan de oostkust dus en in Nederland.
Vanaf La Conner gaat het oostwaarts over HWY20.(Highway 20)
Tegen het eind van de middag wordt het tijd om overnachting te gaan zoeken. Op het eerste adres geen plek meer en ook niet op het tweede. Derde was raak, een ouder beetje verwaarloosd geheel, maar wel goede bedden en een koelkast en TV. De plaats heet hier CONCRETE, wat beton betekent. Dat komt omdat de meeste huizen van beton zijn opgetrokken na twee alles verwoestende branden (inde twintiger jaren) die alle houten huizen hebben vernietigd. In het dorp, hooguit 50 huizen wat winkels en kroegen, hebben we gegeten.
Morgen, zondag gaan we het echte park binnen.
Het zit vaak mee,maar soms ook een beetje tegen. Zo hadden we voor onze nederlandse navigator de software bij ons van USA. Toen we die aan wilden zetten weigerde die software dienst en daar sta je dan met je goeie fatsoen. Navigatie huren bij de huurauto was geen optie, voor minder dan een kwart van de huurprijs hebben we een nieuwe gekocht en die werkt prima, zelfs met nederlandse teksten.

Tot zover zaterdag dus

Groetjes, Leinie en Gerard

Jeu Verkoelen

Gerard en Leinie,via de computer volgen we jullie over de hele aardbol,ook al gaan jullie bij de indianen eten
'T lijkt me echt interesant,
Nu echter wat nieuws vanuit Reuver
Zaterdag was de fietstocht van Fitoremako,een hele leuke tocht;;goed verzorgd;;alleen speelden de weergoden op het eind van de dag niet meer mee,en kregen we in de slotrit van Belfeld naar Reuver een hoosbui te verwerken Verder een heel fijne dag
Dat is wat wij van deze zijde te melden hebben
Groeten van Jeu en Truus