botervliegje.reismee.nl

MOUNT St HELENS

zatedag 3 sep

Mount St Helens is in 1980 geexplodeerd en heeft een enorme verwoesting aangericht. Dat gaan we v andaag bekijken. Vanaf het bivak kregen we een adres waar ze beslist glutenvrije spullen hebben. Het is wel ongeveer 40 min rijden, maar met het weekeinde voor de deur nemen we maar geen risico. Inderdaad een geweldige keuze, waarna we op weg gaan naar St Helens. Heel indrukwekkend en de weggeslagen top ligt nog deels in de damp van nog steeds dampende vulkaanresten. Je kunt er ook niet vlkabij komen. De verwoestende werking is na 30 jaar nog duidelijk zichtbaar hoewel de natuur zich aardig aan het herstellen is.

Eerst doen we ELBE aan waar een stoomtrein rijdt, maar uitgerekend in eptember niet meer op de v rijdag.

Na St Helens zoeken we een hotel op en vinden Best Western in KELSO, prima hotel een hemelsbreed verschil met de nacht ervoor: kamer met kitchenette en twee queen beds en alle electronica kan weer opgeladen worden. Eten maken we zelf, in de magnetron.

Morgen zien we wel weer, want we zijn wat vermo eid na drie nachten slecht slapen.

Gre

Hoi Leinie en Gerard, hartelijk dank voor de kaart hoor. Ik heb hem vandaag ( 3 sep) al binnen. Mooie foto's hoor het is een prachtige reis die jullie maken en wij krijgen er op deze manier ook wat van mee. Stefan doet zowaar inspiratie op en ik heb dan wel zin om mee te gaan natuurlijk, maar dat begrijpen jullie ook wel. Nou hou ons op de hoogte en veel plezier verder met jullie reis. Groetjes uit papendrecht

Piet van Huizen.

Zaterdag 03 sept. Roermond, het mannenkoor ik heb hun de groeten gedaan van koorlid Gerard, ze waren perplex daar zomaar een wild vreemde veteraan, een contact legde met hun Gerard. Ze wisten er natuurlijk van dat jullie op vakantie waren. ze wilden weten wat de relatie was tussen jullie en ons. Ik zei dat houd je maar te goed, heb je straks wat te kletsen in de pauze!! By the way: ze hebben prachtig gezongen!
Ontzettend bedankt voor het prachtige reisverslag.
Piet en Sjoukje.