botervliegje.reismee.nl

Terug naar MIAMI

Als ik dit schrijf is het inmiddels maandag tegen de avond, twee dagen geen verbinding kunnen maken met deze site. We denken al dat we niet zonder kunnen.... Nu we Key West wel zo'n beetje denken te kennen, wordt het tijd om de rest van onze tijd in te vullen met de plannen die we nog hebben, dus de enige weg terug is naar MIAMI, zo'n slordige 250 km. Het weer is prima en de zon schijnt een put in de grond. Onderweg langs alle key's die we alle kennen van de heenweg, stoppen we in BIG PINE KEY voor koffie en benzine. Wat betreft beveiliging kunnen we nog wat leren: je krijgt echt geen druppel zonder eerste geld te brengen of je creditcard af te geven. De kassier zit achter beveiligd glas. De benzine is voor onze begrippen nog redelijk goedkoop, $ 3,50 per gallon en dat betekent ongeveer € 0,80 voor een liter. Na een tijdje zien we een postkantoortje en dat is op zaterdag open, dus postzegels voor de enkele kaart die we schrijven gaan. Verderop komen we in ISLAMORADA waar we stoppen bij een schitterend mooi bedrijf in allerlei sportartikelen en alles op watersportgebied, met visrestaurant. WORLD WIDE SPORTSMAN. We genieten van alles wat ze aanbieden en vooral het gebouw met strandje en aanlegsteiger. Bij de afslag naar Everglades national park vragen we info in het visitors centre en een aardige dame legt ons van alles uit met veel geduld. Morgen wordt het dus Everglades en vervolgens stoppen bij het hotel vlakbij, met zwembad en Spa. Zwembad hebben ze zowat allemaal. Het weer laat toe dat we nog een tijdje aan de pool doorbrengen, maar het water is te fris voor de grote teen, ben bang dat ie krimpt. Wel is de Spa een verademing en dus toch wordt de zwembroek nat gemaakt. Alleen bij de pool is wifi, niet op de kamers. Hierna nuttigen we een eenvoudige maaltijd bij LONGHORN steakhouse, waar Glutenvrij geen enkel probleem is.

Harry en Wil

Ha luitjes,
Eindelijk weer bericht van jullie. En zo te horen gaat het goed met jullie. En nu weer terug naar Miami.
Jullie zitten alweer op de helft, wat gaat het toch snel allemaal. Wat lekker Gerard dat je toch even het zwembad bent ingegaan. Heerlijk. Buurtjes geniet nog lekker van jullie vakantie, en veel liefs van ons