botervliegje.reismee.nl

Met de bus naar Seward

Zondag 25 augustus.
Een grote groep moet vandaag vanuit Denali en vanuit Fairbanks naar de haven van Seward worden gebracht.
Wij gaan met een van de 10 luxe touringcars vanuit Denali, een andere groep van ongeveer 600 mensen gaat met de trein. Vanuit Denali is het ruim 10 uur bussen en weet het niet precies, maar schat ongeveer 350 miles, in ieder geval een lange zit, met een paar plaspauzes. Ja, wat wil je met al die grijs koppende pensionado\'s. Het merendeel lijkt inderdaad gepensioneerd en dus vallen we nauwelijks op.
Ook onderweg is gezorgd voor een stevige lunch in Walissa. Alles is keurig geregeld, zodat niet alle 10 bussen tegelijkertijd aankomen, maar met tussenpozes van 30 min. In Seward lig de boot al klaar en rond 5 uur zijn we daar, gelukkig net voor aankomst van de trein.
Onderweg is het heerlijk zonnig weer en daar genieten we dus van.
Het inschepen gaat ook perfect en gedisciplineerd. Petje af voor Holland America lijn. We hebben een mooie hu met uitzicht op zee, maar voordat we daarvan kunnen genieten, moeten we al aan al tafel voor het diner. Na afloop is het te donker om nog wat te zien van de haven.
Afgelopen nacht is er nog een brandje geweest in een van de gebouwen, een vrouw had een handdoek over een lamp gelegd en was gaan eten... Verder hebben wij er niks van gemerkt, dus alleen van horen zeggen.
Toch een beetje moe, maar zeer voldaan hebben we onszelf te ruste gelegd; in bed wel te verstaan.