botervliegje.reismee.nl

GRAND TETON national park

De laatste dagen hadden we geen toegang tot internet en ook konden we onze telefoon niet gebruiken, echt de flintstone tijd dus. Heerlijk want het is vakantie. We zijn alles bij elkaar 8 dagen in Yellowstone park geweest en hebben heel veel moois gezien. Jammer genoeg kan ik nog geen foto's uploaden want die komputers hier zijn van het type flintstone, dus extra traag. Maar als we de kans krijgen wordt dat zeker ingehaald. De laatste twee dagen logeerden we in een heuse cabine midden in het park, in canyon village. Alom wordt gewaarschuwd voor beren en dat is geen luxe. Eergister zagen we een grizzly beer, gelukkig wel op afstand en weer massa's buffels. We stopten er gewoon niet meer voor of ze moesetn pal voor de auto lopen dan wil je wel stoppen. Zoveel hebben we er al gezien en op de foto vastgelegd. De vele watervallen en bronnen zijn talloos en steeds indrukwekkend, maar stinken naar zwavel doen ze ook. De verscheidenheid is enorm in dit park, van canyons tot watervallen en geisers tot beren en buffels.

Vandaag hebben we het yellowstone park vaarwel gezegd en in een rukje doorgereden naar het zuidelijker gelegen GRAND TETON Park. Komisch is waar die naam vandaan komt. In de 19e eeuw hebben fransen het als eerste ontdekt en de drie belangrijkste heuvels zijn net tietjes en daarom de franse naam voor tietje: TETON.

Eerst op zoek naar overnachting en nu staan er twee nachten in dit park ook weer in een caine. Maar we mosten nog even wachten tot de schoonmaak klaar is, dus daarom zit ik nu te schrijven.

Even over die amerikanen: Crisis??? Niks van te zien, alleen maar hele groet auto's en hardstikke druk overal. De ene PC hooft tractor na de andere die we niet eens in Nederland zien zo groot als die zijn. Ook de campers (komplete luxe bussen) en opzetcampers en vooral massa's 5ft wealers. Ik denk dat die zo hoog zijn dat ze twee etages moeten hebben.

Inmiddels weet ik denk ik ook waarom amerikaanse wc brillen een spleet hebben: dan hoeven wij mannen de bril niet op te tillen. Handig toch???

Tot zover vandaag.

Groetjes van Leinie en Gerard

marrie

Waren de beren aan het broodje smeren? Of is dat gewoon een broodje aap verhaal?
Wel bijzonder hoor om jullie zo te volgen.

Groeten van "Josefien"

Har en Wil

We zijn benieuwd naar de fotot's. En het is zeker geen berendbotje die jullie daar zien.
de watervallen lijken ons ook heel mooi.
Geniet er nog van. Ier is het op dit moent bewolkt en heel benauwd. Groetjes H-W