botervliegje.reismee.nl

Christchurch

Via de Arthur pass zijn we in een paar uurtjes dwars door de Alpen van de Westkust naar de Oostkust gereden. Tot aan Christchurch hebben de zon niet gezien en afgelopen nacht heeft het flink geregend, maar dat was nodig ook. De afgelopen dagen hadden zeer mager wifi verbinding en dus moest ik een en ander kort houden. Zal proberen dit hier weer goed te maken.
Na aankomst in christchurch en inchecken bij BW motel, spoeden we ons naar de stad zelf. Wat een ravage nog overal in de binnenstad na de enorme aardbeving. Er wordt weliswaar overal hard gewerkt aan de wederopbouw, maar dat kan nog wel vele jaren duren voordat alle gaten zijn gedicht en opgevuld en oude gebouwen enigszins zijn hersteld. In de buitenwijken zie je weinig schade het is voornamelijk de oude binnenstad.
In het (provisorische) informatiecentrum halen we wat we nodig denken te hebben en reserveren meteen voor een dagtocht per trein van Christchurch naar Greymouth en weer terug. Dat moet een hele mooie tocht zijn. Daarna moeten we ons weer haasten om op tijd bij de auto te zijn, want de parkeertijd loopt ten einde. We rijden nog even langs het station waar de trein vertrekken zal. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan want overal zijn straten opgebroken of geblokkeerd.