botervliegje.reismee.nl

BROADUS Montana

Alweer geen mogelijkheid om foto's te uploaden. Ik moet proberen ergens de foto's van de SD card op een USB stick te copieren dan lukt het vast wel.

Vandaag verder westwaarts eerst een mooi museum in een oud goudmijnstadje dat helemaal gerestaureerd is oude stijl. Geweldig mooi. Het was in DEADWOOD het Adams museum, niet die van Eva, maar van de familie Adams.

Daarna een zogenaamde scenic byway (de 14A) die ons terugvoerde naar de interstate Highway 90 by Spaerfish, waar we eerder waren. Deze byway voerde door een geweldige canyon. Omdat we naar BILLINGS moeten hebben we die Interstate 90 maar gedeeltelijk gevolgd en vervolgens de 212 die via WYOMING naar MONTANA leidt. Maar dat had je gedacht dat dat zo simpel gaat.

Ongeveer 25 mile voor de grens met Wyoming moesten we gewoon stoppen en zeker een half uur wachten omdat de weg vernieuwd werd. Dat kun je je toch bij ons niet voorstellen. Maar geen nood wij hebben proviand bij ons en maakten van de nood een deugd en hebben lekker ge picknicked wachten op een pilot auto die ons 25 mile verder weer naar de tweebaans weg bracht. Al die 25 mile was maar een rijstrook beschikbaar. In dit land zijn ook nauwelijks of geen omleidingsmogelijkheden dus wachten is een goede zaak. Troost is wel dat het lang tevoren wordt aangekondigd.

De verdere trip is erg eentonig, goed weer dat wel, maar op grote afstand was me toch een donkere lucht zichtbaar, ik schat dat we die op 50 mile afstand al zagen. Dat bleek een geweldige onweer met hagel te zijn geweest waarvan we net een staartje hebben gehad.

In de plaats waar we nu zitten (hooguit 20 huizen, twee bars en een tankstation met supermarkt) in een eenvoudig maar goed motel zagen we ook een werkplaats waar ze dieren opzetten zoals herten, beren en buffels en zo meer. Heel interessant en ook uitleg van het echtpaar gekregen dat met veel zorg allerlei beesten prepareert.

Zelfs in deze kleine plaats twee antiekwinkels. Het is natuurlijk een doorgaande weg en daar krijgen ze natuurlijk de klanten van.

Inmiddels schijnt de zon weer uitbundig en zoals ze wel eens zeggen een put in de grond.

Dat voor vandaag. Groet aan ieder Leinie en Gerard

Gerard en Leinie

Misschien is het wel leuk om ook in Nederland met geprepareerde dieren de verkoop in te gaan . Wat dacht van een konijntje of, een muisje, of een roodborstje . Je weet het maar nooit.
Ik denk dat jullie maanden nodig hebben om alles te vertellen van jullie gezien hebben en mee gemaakt hebben. Geniet ervan en tot mails, De Buurtjes.

Ik berdoel natuurlijk Wil en Har.

Sorry ik bedoelm dat jullie overburen dat hebben gemaild.