botervliegje.reismee.nl

Salem

We worden wakker in een natte omgeving. Voor ons minder leuk, maar de bewoners zien het als een geschenk uit de hemel omdat het al erg lang veel te droog is. Maar goed daar moeten we het vandaag en wellicht morgen ook mee doen. Een museum dag wordt dat dus. Keuze genoeg, en dus het dichtste bij is het Armory museum, alles over het leger en de vrijheidsstrijd en de bijpassende maritieme geschiedenis. Direct om de hoek ligt het Peabody Essex Museum, ook wel PEM in de volksmond, waar je ogen en oren tekort komt, vele afzonderlijke presentaties van klassiek tot modern. We brengen er dan ook enkele uurtjes door. Het slechte weer nodigde niet uit om een wandeling langs de rode lijn te maken langs historische plekken, dus laten we ons met de trolley rondrijden door de stad en steken het een en ander daarvan op. Dat gedaan hebbende lopen we naar het onvermijdelijke heksen museum, beroemd in Salem. Een multimedia spektakel geeft een inkijk in de geschiedenis van de hekserij eind 17e eeuw en de vele slachtoffers die daarbij gevallen zijn, veelal onschuldig. Indrukwekkend zeker nu Halloween in aantocht is en daar wordt uiteraard veel aandacht aan besteed. Ovenachten doen we niet ver weg in Danvers.