botervliegje.reismee.nl

Op naar Acadia national park

De afgelopen nacht verbleven we in een MOTEL 6 ( in Danvers, Ma ), aanvankelijk zag het er naar uit dat het een onrustige nacht zou kunnen worden, omdat op de bovenetage een kennelijk luidruchtige familie verbleef. Gevraagd om te verhuizen was helaas geen optie. Maar het verliep allemaal heel rustig en goed uitgerust gingen we op stap voor een rit naar Bar Harbor (Maine), bij de ingang van national park Acadia. Eerst wat inkopen gedaan in de lokale Walmart. Bijna de hele rit van ca 400 km was het regenachtig, met nauwelijks 15gr. Tegen het einde van de middag kwamen we in Bar Harbor. Ons favoriete hotel, Best Western was eerste keus en ze hebben nog plaats voor ons. Morgen gaan we het park in. De weersvooruitzichten zijn min of meer hetzelfde als vandaag, ca 15gr en (mot)regen. Op advies van het hotel gaan we in het stadje eten. Puur toeristisch stadje en erg druk naar onze mening. Maar dat zal wel komen door de Indian Summer die steeds mooier zich gaat ontplooien. De komende feestdag, Colombusday, belooft overal druk te worden en daarom hebben dat weekeinde alvast vastgelegd voor verblijf nabij de Canadese grens. Dan hoeven we ons daarover geen zorgen meer te maken.