botervliegje.reismee.nl

North Conway Nw Hamshire

Het motel waar we afgelopen nacht verbleven kunnen we bijschrijven in de categorie, liever nooit meer; veel te duur en, op zijn zachts gezegd niet al te proper. Maar we hebben het overleefd met een gat in de begroting achterlatend. Maar wat wil je, je moet uiteindelijk toch ergens slapen? En dan heb je soms weinig keus. Eergisteren hadden we een prima hotel en redelijke prijs en bij het verlaten zagen we iemand, kennelijk dakloos, het hotel verlaten met een grote vuilniszak met daarin zijn hele hebben en houden. Hij betaalde met een briefje, waarschijnlijk van de overheid. Zo wordt er toch ook voor deze mensen gezorgd. De keerzijde van Amerika. Maar terug naar vandaag, een dag met aan een stuk door regen en temperatuur van nauwelijks 14gr. Het kan hier heel snel omslaan. We zagen op TV dat het in de buurt van Chicago al sneeuwde. Kan ons ook overkomen. Vlakbij North Conway is een toeristische trein met oude gerenoveerde treinstellen en we haasten ons ernaar toe en kunnen nog net op tijd een kaartje voor de rit van half elf bemachtigen. Een rit van een half uur heen naar CONWAY, en dan weer terug, maar wel door geweldig mooie natuur, waarvan de kleuren nauwelijks te beschrijven zijn. Ook moeilijk om ze allemaal op foto te vangen, maar we doen ons best. Het is andermaal druk overal en na de rit doen we even het stadje aan, met een heel leuk weer museum. Vlakbij is Mt Washington, berucht om zijn harde wind en weerstation. We proberen er met de auto bij te komen, maar gezien het slechte weer en de toestand van de weg wagen we dat maar niet en gaan met een busje mee naar de top, een rit van een half uur, dwars door de dichte mist. Boven waait het zeker met een snelheid van meer dan 110km/uur. Ook dat verdrijft helaas niet de mist. Dwars door mist en mooie kleuren gaan we weer naar beneden. Het is inmiddels laat in de middag en we moeten op reis naar ons hotel in LINCOLN. De navigator wijst ons een niet aantrekkelijk grindpad, dat we wijselijk maar niet doen. Met een flinke omweg over goede asfaltwegen komen we in de stromende regen aan in LINCOLN. Goed dat we geboekt hadden want er was niks meer vrij voor deze nacht.