botervliegje.reismee.nl

Vermont

De hoofdstad van de staat Vermont is Montpelier en laten we daar nou net vlakbij gelogeerd hebben. Eerst ontbijten we vlakbij het motel voor een vriendenprijsje. Dus wij daarna even de stad in en met succes. Hoewel het afgelopen nacht flink heeft geregend en vanmorgen nog wat, begint toch al snel de zon weer tevoorschijn te komen en beleven we een prima zonnige dag. In het centrum zien we het regeringsgebouw met een grote koperen koepel en daar volgen we een rondleiding door het schitterende gebouw. Geeft ons een beetje inzicht hoe de overheid hier functioneert. Daarna even door de stad verkenning en op weg naar Waterbury waar de ijsfabriek van Ben en Jerry ligt. Het is bijna een bedevaartplaats met rondleidingen om de 20 minuten. Alles perfect geregisseerd met video's enz. Natuurlijk nemen we ijs, maar of dat nou zo heel bijzonder was. Na de rondleiding kregen we een klein bolletje met de smaak van de dag, met stukjes koek en stroopwafel erin. Een schot in de roos van Unilever die dit bedrijf een tijd geleden heeft overgenomen. Aan het eind van de middag even boodschappen doen en op naar ons hotel, in Stowe. Een Oostenrijks aandoend hotel, maar dat is niet zo verwonderlijk want hier woont ook de Trapp family. (Van de sound of music). Dat gaan we morgen bekijken.

Harry en Wil

Hallo luitjes.
Kunnen jullie geen oktober feest organiseren in dat hotel?
Maar dan moet Gerard wel een lederhose aan en Leinie een dirnljurkje aan. Ik denk dat je dan een leuke foto van jullie zou krijgen. Ik moet nu al lachen, en ik denk als jullie dit lezen ook. Gr. Ons

Familie van Stratum

Ha wereldreizigers,

Wat een prachtige kleurenpalet van die bomen! En wat komen jullie op bijzonder plekken. Geniet ervan en blijf schrijven; voor ons leuk om mee te lezen en voor jullie straks een mooi reisdagboek.

Groetjes Bernard, Angela, Niels en Wiebe en ook van Tonny natuurlijk!