botervliegje.reismee.nl

Niagara Falls

Vandaag hebben we aardig wat kilometers onder de wielen door laten glijden, zo'n 400km. Soms kun je je lelijk verkijken op de afstanden die in mijlen zijn aangegeven en dat waren er vandaag dus maar liefst 260, klinkt toch heel wat anders. Daar hebben we wel wat op gevonden. Onze eigen navigator hebben we keurig in kilometers laten staan en vergissen is dus minder waarschijnlijk. Ook wel handig dat die navigator de juiste snelheid in kilometers aangeeft en, niet onbelangrijk, we worden keurig in het Nederlands toegesproken door onze eigen route dame! Tegen 2 uur waren we in Niagara en zijn meteen doorgereden naar de Canadese kant omdat daar ook ons hotel voor de komende twee nachten ligt. Zo'n 20 jaar geleden zijn we hier ook geweest, maar wat is het veranderd! Het lijkt wel Las Vegas met casino's en lichtshows en veel spektakel en niet te vermijden de stank van restaurantjes. De schitterende watervallen zijn zover wij kunnen beoordelen, niet noemenswaardig veranderd. Eerst hebben we dan ook genoten van die prachtige watervallen, waarbij we van de Canadese waterval bijna een nat pak overhielden door de overwaaiende mist. Dan moesten we toch maar eens het hotel opzoeken en dat was zo gevonden, maar wat tegenviel is het uitzicht, dat zou op de watervallen zijn, maar helaas er staat teveel gebouwen voor die het uitzicht beperken. De temperatuur is geweldig, de hele dag rond de 26gr. Nadat we wat genuttigd hebben lopen we naar de watervallen die verlicht zouden zijn, maar pas op terugweg ging het licht aan. Morgenavond op herhaling. Tot laat zitten we heerlijk op het balkon te genieten van alles wat er onder ons voorbij komt.

Piet en Sjoukje

De duizend eilanden voor ons weer bekend, wij bezochten ze van de Canadese kant.
De Niagara Falls zijn ook voor ons weer de bekende plaatsen die meermalen hebben bekeken.
Onze familie wonen daar.
Ankie (schilderes) is momenteel in Trenton (HW 401) haar zoon loopt stage bij haar Neef John van Huizen Makelaar in Trenton.
Geniet van Canada!! Gr uit Dordrecht.