botervliegje.reismee.nl

Corning

Gisteren hebben we het glasmuseum even snel een bezoekje gegund, maar daar doen we het eigenlijk tekort aan. Daarom vandaag op herhaling en met een rondleiding zie je veel meer. Ook de techniek van het glasmaken komt uitgebreid aan de orde net zoals alles wat met glasblazen te maken heeft. Bij de prijs van dit museum zat ook de toegang tot het Rockwell museum even verderop en daar profiteren we natuurlijk van. Met een shuttlebusje gaan we er naar toe, maar dat hadden we heel gauw bekeken. Meer een prive verzameling van schilderingen uit de tijd vlak na 1900 en een aantal bronzen beelden van indianen op paarden. Erg leuk en mooi, maar meer van hetzelfde. Het huis van dit museum is op zich heel mooi en ook al de moeite waard. Na nog een wandeling door het stadje gaan we weer het hotel opzoeken. Morgen rijden we verder en verblijven in de buurt van de Amish. Nu alvast een hotel gereserveerd. Heel even was het schrikken, want de batterij van het fototoestel gaf aan bijna leeg te zijn en we moesten nog de hele dag. Teruggaan naar het hotel was geen optie, maar met beleid hebben we toch de nodige foto's kunnen maken.