botervliegje.reismee.nl

Leipzig

Vandaag staat de stad Leipzig op het program. Met de bus ernaar toe en aldaar wacht reeds de enthousiaste begeleidster die ons door deze stad leidt met verve. Het voert ons langs vele van de belangrijke gedenkmalen en personen, zoals Bach. Na afloop nuttigen we onze lunch in het prachtig gerestaureerde stationsgebouw. Terug naar Naumburg, waar we om vier uur Kaffee mit Christ Kuchen voorgeschoteld kregen. Tegen zes uur wordt de Kerstman in hoogsteigen persoon verwelkomd en geeft ieder van de vele gasten een presentje. Het avondeten gaf weer de nodige trubbels met glutenvrij. Na wat heen en weer discussie kwam er toch nog wat als mosterd na de maaltijd. Daar moest het maar mee gedaan worden. De kok zei dat ie gewoon van niks geweten had. Om toch de kerstsfeer te behouden bezochten we de nachtmis van 21 uur in de Petrus en Paulus kerk. De geestelijken en diaken die ze bij ons te weinig hebben, daarvan zijn er hier duidelijk teveel.

jeu en truus

Beste Gerard en Leinie,je hebt boven je verhaal staan;;Zalig nieuwjaar;;;
Daar heb ik ooit een gedicht over gemaakt in 't reuvers plat,dat ging zo;;
Zalig niej-jaor det winse-ze dich
meistal zegke ze 't dich rech in 't gezich
Natuurlik meine ze 't allerbeste
Mer zalig is doeed,en det is 't leste
Naeve deze flauwe kul winse jeu en truus uch fijne kerstdaag,en eine gooje roetjs in 't anger jaor