botervliegje.reismee.nl

Chicago

Dinsdag 6 april.

Al vroeg uit de veren in Brussel en vanaf het onderkomen bij de airport de straat oversteken en we zijn in de vertrekhal. Inchecken en bagage afgeven. Vervolgens genieten we van een welverdiend ontbijt dat we niet in het hotel hebben genuttigd simpel omdat we dat niet meer konden bekostigen. Ergens moet jeop zo'n reis toch op bezuinigen. Enfin na het ontbijtje naar de gate via de security. Alles loopt gladjes totdat we in London bij de security aankomen, en jawel hoor, de rugzak van Gerard wordt er weer uitgepikt voor extra controle. Ondanks alle denkbare voorzorg! Achteraf zonder aanwijsbare reden, maar het werkt op je zenuwen want de overstaptijd is erg krap, het duurt ruim een kwartier voordat die rugzak aan de beurt is, en alles bij elkaar moeten we een flink stuk lopen eerst via via naar de security en dan weer via allerlei omwegen en een treintje naar de gate.
Daar zouden ze iets beters voor moeten bedenken. Vooral de slow motion way waarop de ambtenaren hun best doen. Het beste is nog altijd je ziel in lijdzaamheid te bezitten en rustig je beurt af te wachten. Net op tijd stapten we in het vliegtuig en daar zitten we nu in terwijl ik dit schrijf. Alles bij elkaar hebben nu nog 8 uur vliegen voor de boeg.
Het weer in London was uitstekend, maar jammer dat we daar niet langer van konden genieten.
Nou moet je niet meteen denken dat we vliegend internet hebben, maar dit wordt vooraf 'in klad' geschreven.
De vlucht zit er inmiddels bijna op na ruim 8 uur. We hebben een uitzonderlijk rustige vlucht gehad, alleen het laatste uur een beetje turbulentie, maar dat mag de pret niet drukken. Van slapen kwam weinig, hooguit wat doezelen.
Aangekomen in Chicago liep alles aanvankelijk vlotjes. De meegenomen glutenvrij spullen gaf totaal geen probleem, er werd niet eens naar gekeken. Alleen het feit dat je die etenswaren netjes aangeeft is al voldoende. Het weer in Chicago is net zoals we de laatste tijd gewend waren in Nederland, dus niet zo lekker, 13 gr en koude wind. We hebben ruim twee uur staan te wachten op het shuttle busje van het hotel en ondanks een telefoontje van een aardige parkeerwachter kwam er niemand van ons hotel. Uiteindelijk besloten we maar de taxi te nemen en toen we daarmee wegreden zagen we het busje van het hotel, maar ja de taxi kun je niet zomaar vaarwel zeggen. Het was maar tien minuutjes rijden. Enigszins verkleumd kwamen we in het hotel.
Aan de overkant is een pharmacy, geen apotheek zoals wij die kennen, maar een kleine supermarkt met een afdeling apotheek in een hoekje. Daar hebben we de eerste inkopen gedaan. De rest doen we morgen als we de camper onder onze voeten hebben. Eerst maar eens uitrusten en wennen aan het tijdverschil met Nederland van 7 uur.

pierre en hilda jetten

ha, on tour again ! Hopelijk verder alleen maar mooie dingen op jullie long road to San Fransisco. We wensen jullie weer een geweldige reis, en ... keep in touch.
Het voelt nog een beetje alsof we zelf weer in usa zijn.
greetings!!!

p.rijvers@ziggo.nl

de reis begint..............
vol spanning volgen we jullie