botervliegje.reismee.nl

Daar gaan we dan...

Na een wat onrustige nacht, die regelmatig werd opgesierd met getoeter van de voorbij rijdende treinen werden we precies om half tien afgesproken tijd per taxi opgehaald en naar het uitgifte station gebracht. Je kijkt je ogen uit zoveel gloednieuwe campers als daar klaarstaan om opgehaald te worden. Wij waren echt niet de enigen, het liep allemaal wel lekker gesmeerd. Uitgebreid uitleg over van alles en nog wat en.. surprise een kompleet handbooek óók in het Nederlands. Wij waren die morgen echt niet de enige Nederlanders. Nadat we samen alles grondig hadden geinspecteerd en nagelopen was het starten en wegwezen, op naar onze eeste stop, de supermarkt waar de eerste levensbehoeften zijn ingeslagen. Vandaag is het guur weer met een harde noordenwind, wel bewolkt maar droog. Best wel oppassen met die harde zijwind onderweg, maar alles verliep prima. Het landshap waar we doorheen rijden heeft niks aantrekkelijks, erg vlak en hoofdzakelijk landbouw. Dus maar snel er door heen rijden. Vandaag willen we een flink stuk richting westen rijden tot ongevaar de grens met de staat IOWA. Het rijden met die grote bak gaat prima, het zoeft als het ware onder je weg. In Rock Island doen we een camping en kunnen gelijk aansluiten op de waterleiding, het electra en de riolering. Tijd om onze spullen eens goed op te bergen in een van de in totaal 20 kastjes en laadjes. Niet te vergeten de diepvriezer en ruim bemeten koelkast en ook nog een heuse magnetron. Gelukkig hebben we de airco niet nodig, maar wel de uitstekende verwarming. Ik denk dat we vooralsnog niks tekort komen. Het gure weer deert ons eigenlijk niet zo, want we zitten lekker droog en warm. Morgen komt weer een dag.

Voor de statistici: gereden, 175 miles, niet getankt, hij zat nog half vol.

jeu en truus

is goed om te lezen dat alles naar wens gaat met de familie Van Stratum aan de andere kant van de aardbol
Als we de verhalen moeten geloven zal dit wel; een van de betere vacantie''s worden;;In elk geval wensen we jullie een heel mooi verblijf,en blijf genieten

De Bibliotheek Reuver

Het is heerlijk om jullie reisverslagen weer te kunnen volgen. Is het geen idee om deze verslagen eens te bundelen voor in de bieb?
Groeten uit Reuver,
Ellis en het team van de bieb in Reuver

Harry en Wil

Hallo camper hangers.
Nu is het dan zover. Jullie in de grote camper. Wat leuk dat er nog meer Nederlanders waren. We wensen jullie een goede reis toe, en geniet. Groetjes de overburen

Harry van Megen

'n Hele onderneming. Is jullie wel toevertrouwd inmiddels. Wat een joekel van een camper! Zal jullie op de voet volgen. Zelf in het grijze verleden ook met een camper ongeveer dezelfde route in omgekeerde richting gereden. Ben benieuwd. Veel reisgenot en good luck.