botervliegje.reismee.nl

Op weg naar Newton Iowa

Woensdag 8 april

Na een korte en onrustige nacht pakken we de camper op en gaan weer westwaarts, richting IOWA, de stad Des Moines.maar eerst even inkopen, we missen node een koffiezetapparaat en daarvoor gaan we naar de Walmart. De keuze was een simpel apparaat dat net geen $9 kostte, maar helaas er was alleen nog het showmodel, maar na veel praten mochten we dat kopen voor de schappelijke prijs van $ 8. De koffie en de filters hebben net iets meer gekost. Dan toch op weg, eerst tanken en met een royaal gebaar legt Leinie $100 op de balie als voorschot. Met genoegen zie je de tellers precies andersom lopen dan in Europa. Voor die $100 krijg je maar liefst 40 gallon, oftewel 160 liter. Daar kom je nog eens ergens mee.
Een eind op weg langs saaie wegen in een dor landbouw achtig landschap zien we in het stadje West Branch een memorial voor Herbert Hoover, de 53ste president, dat willen we zien. Het originele geboortehuis en andere antiquiteiten rondom zijn jeugd zijn hier te zien. We hebben al meer van dit soort memorials gezien zoals van Reagan en Kennedy.
Het weer voorspelt weinig opwekkends, mistig en koud, dus de warme camper is aangenaam.
Aan de camper beginnen we een beetje te wennen, of de camper aan ons? Met de vele laadjes en kastjes weet je soms niet meer waar het een en ander opgeborgen is. Dus zien we regelmatig zoekplaatjes in onze camper.
Na een reis van ongeveer 150 mi staan we een KOA camping in NEWTON, Iowa.
Nadat alles op electra, waterleiding en riool is aangesloten rusten we even wat uit.
voor de staistiek: gereden 150 miles / getankt 40 gln