botervliegje.reismee.nl

Weer Oeps!

zaterdag 11 april.

Na een hele lange, lange rit komen we aan bij Denver, Colorado en zoeken plaats op de camping. De gereden afstand vandaag is 325 ml. Het weer is prima dus dat zat mee, maar het hart van Gerard speelde weer parten. Wij vinden het verstandiger om dit niet verder aan te zien en besluiten om de alarmcentrale van de reisverzekering in te schakelen en een terugreis te regelen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Geen verbinding met de mobiele telefoon. Dan maar bij de receptie, die stonden dat toe met een beetje tegenzin. De reisverzekering kan alleen iets regelen met een verklaring van een lokale arts. Alle medische centra in de buurt zijn gesloten en de enige optie was alarmnummer 911. Wederom komen er twee ambulances met sirene aanzetten. Die begrepen de situatie, maar zij zijn als para medici niet bevoegd om een verklaring af te geven. Enige optie: naar het ziekenhuis in de ambulance. Dat werd dan universiteits ziekenhuis van Denver, ongeveer 45 min rijden. Ondertussen werd ik blond en blauw gestoken om zoveel mogelijk bloed te vezamelen voor alllerlei tests. Amerikaanse naalden voelen toch anders dan de Europese variant. In het ziekenhuis weer allerlei onderzoeken en diagnoses stellen. Uiteindelijk schrijft de arts een uitgebreid verslag waarin hij bevestigd dat het verstandiger is om huiswaarts te gaan en de eigen cardioloog te consulteren. De camping eigenaar was zo vriendelijk om ons zaterdag avond laat nog te komen ophalen, want hij zei dat taxis rond dat uur niet helemaal betrouwbaar zijn. De service in het ziekenhuis is uitgesproken top! Terug in de camper de reisverzekering gebeld, maar die kunnen of willen pas beslissen na overleg met een arts en die is er pas op maandag weer!

Ondertussen moeten de documenten worden gemaild en is het afwachten. Zelf moet ik de luchtvaart maatschappij bellen of de terugreis vervroegd kan worden.

Alles bij elkaar een nare situatie. De nacht van zaterdag op zondag gelukkig wel goed en rustig kunnen slapen.

We houden jullie van verdere stappen op de hoogte.

Landmuizen

Als ik wat kan doen vanaf hier, laat maar weten.
Groetjes Jeroen

joop laarakkers

Dat is wel schrikken zeg! Als wij iets kunnen regelen hoor ik het graag!

Ton Stevens v Stratum

Wat n pech. Jullie hadden je er zo op verheugt. Maar beter naar huis als zo aan blijven modderen, ziekenhuis in en uit.
Goede reis naar huis

Harry en Wil

Hallo luitjes. Wat balen. Atlas we iets voor jullie kunnen betekenen, dan horen wij het wel heel veel sterkte, en probeer goed thuis te komen. We hopen dat alles goed zal verlopen. Gr. Harry en gWil

Hanneke & Jan Kuipers

Bij de eerste Oeps-bericht hadden wij al een slecht gevoel. We vonden namelijk, dat de tijdspanne tussen de optaters voor het hart in het ziekenhuis steeds korter werden. Ook wij voegen ons bij de schare die jullie graag de helpende hand willen reiken. Desnoods komen we naar jullie toe in Amerika. Komen wij ook nog eens ergens. Maar dat terzijde. Het is zeker schrikken als je zo'n bericht binnen krijgt. Hou je rustig, wees voorzichtig en sterkte gewenst. We wensen jullie een behouden vlucht naar Nederland. Trek aan de bel als we jullie op moeten halen op de plaats van aankomst. Groetjes van ons beiden.

Pierre en Hilda

We willen jullie vanuit Reuver veel sterkte toewensen want dit is toch alweer vette pech.
We hopen dat jullie 'n goede terugreis hebben en samen veilig in Nederland aankomen toi toi toi