botervliegje.reismee.nl

De eerste dag

Zondag 28 aug 2016

Met de trein naar Amsterdam, en hoewel die reis werd onderbroken omdat er werd gewerkt tussen Weert en Eindhoven, waren we ruim op tijd in Amsterdam Centraal. Als geen onbekenden in dit werelddeel spoeden wij ons naar de aangegeven taxi standplaats aan de achterzijde van het station. Dat is toch een aardig eindje tippelen. Maar goed, de taxichauffeur gevraagd ons naar de passagiers terminal te brengen begreep het pas toen we dat in het engels ondertitelden.

Amsterdam is nu eenmaal een wereldstad!

Bij de terminal werden we verrassend welkom geheten door Leinie's vriendin Ans.

Het weer was aangenaam en een stuk koeler dan de dag ervoor met ruim boven de dertig! Aan boord daalde de temperatuur gevoelig tot net boven de twintig met een aardig briesje. Het vertrek ging keurig op tijd rond 16 uur nadat iedereen had deelgenomen aan de verplichte sloepenrol.

Twee uur later doemden de sluizen van IJmuiden op en uiterst behoedzaam werd de Koningsdam daar doorheen geloodst het ruime sop tegemoet.

De kapitein waarschuwde dat windkracht 6 tot 7 wordt verwacht op zee.

Na een uitgebreid diner hebben we alvast de eerste verkenning op de boot uitgevoerd. Aan tafel zaten we met een koppel uit USA en een koppel uit Australië. Dus dat was voluit in het engels.

Morgen een dag op zee om nader de boot te ontdekken.

Nellie en Wim

Heel veel plezier en een fijne vakantie.
Groetjes vanaf de Beeselseweg

Gerda en Frans

Geniet van deze fantastische reis

Pierre en Hilda

Is me die goeie zanger van dinsdag toch weer de hort op !!
Geniet van de reis, jullie beiden !

Fred en Mary

Wij wensen jullie samen een fijne reis toe.