botervliegje.reismee.nl

Weer een dag in Atlanta

Woensdag 7 dec

Eerst het weerbericht, vandaag een stralende dag met volop zon, eerst wat fris, maar later wordt het toch nog ruim 18gr.

Wat deden we vandaag ook alweer?

Goed laten we even de dag door nemen. Na het hotel verlaten te hebben rijden we naar het Capitol, de zetel van de regering van de staat Georgia. Zoals in elke staat een heel imposant gebouw met een koepel die bedekt is met echt bladgoud. We krijgen een prive rondleiding met een flinke hoeveelheid historie en hier en daar een lepeltje actualiteit erbij. Het gebouw verkeert in prima staat in tegenstelling tot de parkeergarage ernaast gelegen die meer betonrot vertoonde dan we ooit in Venlo voor mogelijk zouden houden. En niemand die er zich hier zorgen om maakt kennelijk.

Vlakbij is het beroemde Atlanta underground, eens een florerend ondergronds winkelcentrum dat zijn langste tijd duidelijk al gehad heeft. Veel leegstand en veel zwevers of daklozen die er verblijven. Kortom geen plek om gezellig te verblijven. Op het toeristenburo hadden ze ons al verteld dat de staat of privaat inverteerder(s) dit komplex zouden gaan overnemen en upgraden.

Vervolgens zoeken we naar het Martin Luther King memorial en museum, gerund door de staat Georgia. Zeer indrukwekkend zoals de historie van deze voorvechter wordt weergegeven met beeld en geluid.

Hier wordt ook verband gelegd met president Jimmy Carter die hier ook vandaan komt. Hij was ook de enige gouverneur van de staat Georgia die ooit president is geworden.

Het Carter memorial bevindt niet ver hier vandaan en dus gaan we op zoek. Dat is sneller geschreven dan gedaan, zeker als je een paar keer een afslag mist en flink moet omrijden.

Eerder bezochten we de identieke gedenplekken van Reagen en

Kennedy, maar deze van Carter was minder indrukwekkend. Het voordeel voor ons in dit geval is dat we er koffie konden krijgen waar we onderhand wel aan toe waren.

Tijd om wat boodschapjes te doen en op zoek naar een superstore waar het een en ander is ingeslagen.

Na dit bezoek was het tijd om op weg te gaan naar onze volgende halteplaats. We gaan richting noord en hebben als doel een hotel in Suwanee. De navigator leidt er ons feilloos naar toe, maar dat bewuste hotel is er niet meer, of misschien van naam veranderd, wie zal het zeggen.

Onderweg op een soms 2x 8 baans autoweg veel files, gewoon door de avondspits. In het alternatieve hotel is geen restaurant, dus wij op zoek naar iets eetbaars en vinden dat uiteindelijk.

Wel alvast voor de komende nachten en hotel besproken net ver van het Smokey Mountains National Park vandaan. Dat is ons volgende doel. Hopelijk onderweg minder files.