botervliegje.reismee.nl

Op weg naar Nashville

Zaterdag 10 dec

Met een temperatuur van -9 gr C worden we wakker maar wel met een strak blauwe lucht. Prima winterweer zou je zeggen maar we hadden ons dat iets anders bedacht, gezien de zomerachtige kleding die we in ons koffer hebben. Rest ons niet veel anders dan naar de lokale Walmart te gaan en iets voor deze temperatuur aan te schaffen. Overigens waren we al genoodzaakt extra dekens te laten aanrukken want het dunne dekentje was voor de oudjes toch net iets te fris en de lawaaierige verwarming was ook geen optie voor de nacht.

Goed, dat hebben we dus allebei opgelost, restte ons nog een ander probleem op te lossen, namelijk dat van het zakmes, dat Zwitserse wel te verstaan. Nou heb ik al jaren een soort haat /liefde verhouding met Zwitserse messen, zeker als die in de gaten hebben dat we op reis gaan. Het is ditmaal simpel ergens in Amsterdam blijven steken en zonder mes gaan sommige dingen lastiger. We hadden gister een messenwinkel gezien, maar die was net dicht, dan vandaag maar en met succes!

Nadat de tank vol was op naar het Westen richting Nashville. Of we er ook komen hangt ook af van de omstandigheden en het weer. Nou alles zat redelijk mee en dat werd dus een dag van meters maken en wel ruim 450 km, maar we kregen gelijk een mooie bonus; we zijn een tijdzone opgeschoven dus vandaag duurt een uur langer, tijdverschil met jullie is nu 7 uren.

Het eerste hotel van onze favorieten bestond niet meer, dan maar het volgende en dat was helaas volgeboekt. Ze waren daar wel zo aardig om voor ons te bellen naar een collega hotel verderop in de stad en daar hebben we meteen voor twee nachten geboekt. Natuurlijk heeft deze manier van reizen risico's, van de ene kant ben je vrijer in de tijd en als je ergens langer wilt blijven kan dat meestal ook. Maar owee als alles volgeboekt is, dat hebben we nu twee keer meegemaakt. Ander nadeel is dat je soms het gevoel hebt dat je de hoofdprijs moet neertellen, maar tot nog toe valt het mee.

Om niet voor voldongen feiten te staan in de week rond kerstmis hebben we voor de laatste dagen in Florida al gereserveerd. Maak je dus geen zorgen om ons, er is plaats voor ons in de herberg.

Terug in Nashville, we zitten in het stadsdeel MUSIC ROW, vlakbij THE DISTRICT, where it all happens wat betreft de muziek.

Even de benen gestrekt en frisse koude lucht gehapt rondom het hotel waarbij we een pizza meegenomen hebben en lekker van genoten met zijn tweetjes! Wil je het budget sluitend maken dan moet je ergens op beknibbelen!

Hier in Nashville is het nu tegen de avond 3 gr C, met betere vooruitzichten.

Morgen storten we ons op de muziek.

Piet en Sjoukje

Dank voor de voortreffelijke verslaggeving.
Elke dag is er wel een mail.Jullie weten wij zijn protestant.
S,avonds na het avondeten denken wij aan allen die onderweg zijn. Vaak zijn het onze kinderen,kleinkinderen veraf of dichtbij.
Ook jullie betrekken wij daarbij!!
Fijne dagen!