botervliegje.reismee.nl

De laatste keer in Tallahassee Florida

Maandag 19 dec

Het is weer knudde met het weer. De weergod Jupiter is ons niet gunstig gezind vandaag. De dag begint met regen en een waterkoude temperatuur van hooguit 8gr.C, maar gaandewg wordt in ieder geval de temperatuur beter tot wel 20 gr.C. Morgen belooft niet veel beter.

Voordat we richting oosten gaan staat een bezoek aan het capitol van de staat Florida gepland. Dat zijn eigenlijk twee gebouwen, het ene originele en het andere nieuwe en in vele ogen foei lelijke capitol. Het originele is eigenlijk een museum en is niet meer als zetel van de gouverneur de senaat en afgevaardigden in gebruik. Wel allemaal mooi geconserveerd in originele staat. Het nieuwe gebouw meet 22 verdiepingen en op de 22ste kun je over de stad kijken, maar helaas het ligt in de wolken vandaag.

Ook vandaag is een beslissende dag voor Trump want nu moeten de kiesmannen nog hun stem bevestigen. Officieel een formaliteit maar er zijn toch demonstraten die proberen de afgevaardigden op andere gedachte te brengen. Theoretisch zou het zomaar kunnen dat hij net geen president wordt, maar eigenlijk twijfelt daar niemand meer aan.

Onze volgende stop, je raadt het al, een museum dat om de hoek ligt. Geweldig wat een collectie en dat helemaal voor nop en als klap op de vuurpijl krijgen we een gratis munt om kosteloos de pakeergarage uit kunnen. Echt iets voor ons lage landers, toch!

Foto's vertellen hierbij meer dan woorden.

Ons doel voor de komende nacht is in prinipe Lake City. Niet ver van Tallahassee zien we reclame voor een automuseum. Nu zal het de lezer niet onbekend klinken als wij daar meer van willen weten en onze verbazing is groot bij het zien van een dergelijke grote en super mooie collectie van auto's, speelgoed, boten en miniatuur auto's, kortom allemaal toys for boys. De foto's laten maar een beperkt deel zien. Allemaal in een super mooie conditie en om door een ringetje te halen. Ook ontwaren we enkele europese exemplaren zoals de aloude kever en een modernere de Smart en jawel een Rolls Roys.

Omdat we nog redelijk in de tijd zitten en het weer beter wordt besluiten we door te rijden naar Jacksonville, een grote stad dicht tegen de Atlantische oceaan. Hier willen we twee nachten blijven en de stad gaan verkennen voordat we verder naar Tampa reizen.

Helma & Frans

We lezen met plezier regelmatig jullie mooie reisverhalen en begrijpen hieruit dat jullie volop genieten. Hier is alles ok. Vanuit hier alvast Merry Xmas.