botervliegje.reismee.nl

Sint Petersburg

Zaterdag 24 dec

Het is de dag voor Kerst en als ik dit schrijf is het in Europa al eerste Kerstdag. Daarom allereerst van harte onze beste Kerstwensen. Voor alle lezers een gelukkig, zalig, mooi, fijn en vooral vredig Kerstfeest.

Wij willen de dag doorbrengen in het nabijgelegen Dali museum in Sint Petersburg. Dat is ook gelukt. De temperatuur is vandaag weer tot bijna 30gr. gestegen, maar in het Dali museum werd de atmosfeer aangenaam gehouden. De collectie is zo fantastisch en overweldigend dat dit nauwelijks te beschrijven valt. De uitleg bij de verschillende werken maken de collectie voor ons alleen maar boeiender.

We gaan ook nog even mee met een architect/bouwkundige uitleg van het gebouw. Alle kunstwerken staan op de derde verdieping. Dat is vanwege de regelmatig optredende hurricanes. Niet de storm is immers een bedreiging maar het water door de hoge golven. Het gebouw is geheel hurricane proof gebouwd.

Aan de overkant ligt het theater waar een Christmas carol wordt gehouden onder auspiciën van het leger des heils, maar door de keiharde muziek effe niks voor ons. Maar ondanks dat zit het theater helemaal vol publiek. We flaneren daarna nog langs de boulevard en gaan dan weer naar ons hotel. Tot laat zitten we buiten en genieten van een rustige Kerstavond.

Joop

Voor jullie ook fijne kerstdagen!

jeu en truus

wij wensen jullie fijne en gezegende feestdagen

wiel levels

Het zijn nogal afstanden daar. Iets anders dan van Beesel via Swalmen naar Belfeld. Is best te doen zonder navigatie.
Kom goed thuis.