botervliegje.reismee.nl

Aangekomen in Miami

Maandag 26 dec

Voor jullie een vrije dag, maar hier is het business as usual. We gaan aan onze laatste etappe beginnen naar Miami, bijna 500 km zuidwaarts bij een temperatuur van 31gr.

Iets wat we niet willen overslaan is het museum bij de universiteit van Tampa, dat is bij uitzondering vandaag wel geopend. Een zeldzaam mooi gebouw en een nog mooiere collectie gecombineerd met een kerstsfeer die met geen superlatieven is te beschrijven, die schieten allemaal tekort en doen geen eer aan het museum. Ik heb geprobeerd iets op beeld vast te leggen, maar de werkelijkheid is vele malen mooier.

Tegen het middaguur koersen we zuidwaarts en op deze lange en saaie rit stoppen we af en toe om onszelf en de auto wat rust te gunnen. Op het laatste deel van deze rit rijden we dwars door de Everglades en bij een van de stops staan we oog in oog met een uit de kluiten gewassen alligator, gelukkig met een hek ertussen!

De navigator wijst ons feilloos de weg naar de voor ons gereserveerde herberg. Als we er eenmaal gesetteld zijn zoeken we een Mexicaans restaurant op en genieten van een ferme maaltijd. Moe en voldaan leggen we ons te ruste.

jeroen

wouw wat een avontuur! ik moest nog even bijlezen maar als je alles achter elkaar doorleest is het bijna een boek.