botervliegje.reismee.nl

Denver nogmaals

Donderdag 22 juni

Opnieuw gaan we na een korte nachtrust naar Denver. Eerst gaan we naar het Molly Brown house. Om kort te zijn: zij was een van de weinige overlevenden van de Titanic ramp. In haar voormalige huis is een uitgebreid museum ingericht. Wil je er meer over weten? Kijk maar via Google. Via een rondleiding krijgen we van een authentiek aangeklede dame prima uitleg. Daarbij hoorde ook een waaier, als teken van airco in de tijd dat dit speelde, iedere bezoeker kreeg er eentje in bruikleen. Vlakbij is een schitterende kerk met twee torens. We konden gelukkig vlakbij de auto parkeren op de parking van een welbekende hamburger keten. In tegenstelling tot vele andere kerken was deze wel open en we verbaasden ons over de prachtige glas-in-lood ramen en de schitterende orgelpartij. Helaas geen kans om een kaarsje op te steken, dus dat hebben we maar virtueel gedaan.

Vervolgens naar het Black American West Museum en heritage center. Eigenlijk alleen vrijdag en zaterdag open, maar wij mochten er toch in en hebben de indrukwekkende collectie mogen bewonderen. Uiteraard veel over de slavernij en uitbuiting van de African Americans.

Ons volgende doel was de Mint, een van de vier in USA waar muntgeld wordt geslagen, maar helaas, om mee te mogen met een rondleiding moet je al om 07:00 uur in de rij gaan staan en dan nog maar afwachten of je een ticket kunt bemachtigen voor die dag.

De charmante dame van het Black American museum adviseerde ons om ook het museum in de openbare bibliotheek niet te vergeten en dat was een goede tip.

De 16de straat is een langgerekt groot winkelcentrum in een voetgangerszone, met vele terrasjes. Er rijden wel gratis bussen op en af. De auto konden we makkelijk kwijt in de parkeergarage om de hoek. In een van de zijstraten zijn we even binnengelopen in een infocentrum, waar we het nodige hebben opgestoken.

We laten Denver achter ons en na wat noodzakelijke inkoop zoeken we ons onderkomen weer op. De temperatuur is inmiddels tot een aangename 25gr gezakt en af en toe valt er zowaar een druppel regen. Later deze week daalt de temperatuur nog verder.

Een hernieuwde poging om internet contact te krijgen lukt ook niet. In het nabij gelegen Rooker Cafe genieten we van een eenvoudige maaltijd.

Wiel Heijmans

Museums is niet mijn ding ,maar geniet ervan

Anny

Hier gelukkig ook aangenamer temperatuur. Niet zo vermoeiend toch?
Heerlijk in de nacht.

Anny

Het huis van Molly Brown heb ik op youtube bekeken. Gaaf hoor.

Anneke

Nieuwsgierig geworden naar Molly Brown , Wikipedia en you tube opgezocht en me vergaapt aan haar prachtige huis , wat jullie in het echt hebben gezien ( tikkie jaloers hoor haha) en een indrukwekkende levensgeschiedenis van deze sterke sociale vrouw , zeker gezien de tijd waarin ze leefde... fijne reis verder en groetjes

Mia

Gerard en Lijnie wat schrijven julie gezellig wij maken zo de reis mee en het kost ons geen euro groeten van mij en Moe ik hou haar op hoogte nog en mooie reis gewenst doei.