botervliegje.reismee.nl

Cañon City

Maandag 26 juni

Bij goed weer gaan we op stap naar ons doel van vandaag: CANON City. Van de vele leuke dingen of activiteiten hebben wij gekozen voor de Royal Gorge Bridge. Bij de afslag naar de brug eindelijk koffie gevonden en meteen de lunch genuttigd bij "My Sister".

De Royal Gorge Bridge in Cañon City is een hangbrug over de Arkansas rivier en was van 1929 tot 2003 de hoogste hangbrug ter wereld. Sinds 2009 staat de Chinese Sidubrug aan de top van dit lijstje. Het brugdek ligt op circa 321 meter boven de rivier. De brug verbindt de twee zijden van een kloof, waarin de rivier stroomt, en waardoor de Rio Grande spoorbaan loopt.

Over de brug ligt slechts één rijbaan. De brug werd dan ook niet gebouwd als transportverbinding, maar als toeristische attractie. Als zodanig wordt hij nog steeds gebruikt. Rondom deze brug is een toeristisch circus gebouwd. Helaas enkele jaren geleden is een groot gedeelte bij een bosbrand verwoest, maar weer opgebouwd, beter bestand tegen bosbrand. Lopen over de brug en terug via de gondel is een ideale combinatie. Een aardige medewerker bracht ons met zijn golfkarretje naar de gondel en dat scheelde een hele klim, zeker in deze ijle lucht. Er zijn nog veel meer activiteiten, maar minder geschikt voor ons pensionados. Denk aan bungee jumpen en met een zitje gelanceerd worden met uitzicht over de kloof, of heen en weer geslingerd worden. Het uitzicht was adembenemend. Nadat we weer door de shop met veelal nutteloze prullaria waren geloodst op weg naar ons volgende doel, het gevangenis museum.Bij het zien van de naam gevangenis museum werd onze nieuwsgierigheid zeker geprikkeld. Naast de nieuwe zogenaamde "correction facility" is in het oude complex een interessante collectie ondergebracht.

Tijd om ons onderkomen voor nacht op te zoeken in Canon City. Onderweg kijken we nog even bij de Royal Gorge Railroad, een trein die langs de Arkansas rivier rijdt en dat willen we morgen meemaken, dus hebben we plaatsen gereserveerd. Net als gisteravond breekt er even een hevig onweer los dat enige afkoeling brengt, maar verder blijft het warm en droog.

We lazen in de Limburgse krant dat er niet alleen een hittegolf, maar ook een muggengolf aan zit te komen. Nou daar hebben we hier (nog) geen last van. Ja, we kunnen het Nederlandse nieuws aardig volgen, soms kijken we op de iPad naar uitzending gemist als er een redelijke interverbinding voorhanden is. Zover wij nu weten is er nog geen nieuwe regering.

Wiel Heijmans

Veel plezier daar,hier melden ze onweer en regen.

Anny

De Railroad morgen zal jullie zeker plezier doen.

Harry en Wil

Op dit moment is het hier lekker weer met af en toe een druppeltje regen. Vinden wij niet zo erg na die hitte golf. Maar ik zeker verwacht dat jullie gingen bungyjumpen. Dat valt me toch tegen. Jullie hebben weer mooie foto's gestuurd.Fijn om jullie zote volgen. Nog veel vacantie genot gewenst. Gr. Harry en Wil

Jos Boon

Mooie foto's, weer wordt zo te zien ook steeds beter! Behalve dan de paar druppeltjes.