botervliegje.reismee.nl

Eerste dag in Fort Collins

Maandag 3 juli

De natuur waar we gister doorheen reden is nauwelijks op foto vast te leggen zo overweldigend en mooi, zeker als we de foto's terugkijken dan is de werkelijkheid toch weer veel

mooier. Overigens ben ik niet ontevreden met de foto's die allemaal met de iPhone zijn gemaakt, en bedenk wel we zijn maar amateurs.

Het klinkt eentonig maar het weer is andermaal prima, wel bewolking maar dat is soms aangenaam want de zon is ongemeen fel en de temperatuur loopt weer op tot boven de 35gr. Veel zonnebrand smeren dus.

We gaan eerst eens kijken bij de lokale informatie wat er allemaal te bezien en te beleven valt. We worden zeer behulpzaam te woord gestaan en overladen met info. Ook benutten we de tijd om wat te shoppen want de lokale middenstand leeft ook niet alleen van de wind. In de lokale bakkerij genieten we van goeie koffie en thee met een verrukkelijk glutenvrij cookie. Als we op een terrasje zitten en enkele jongelui laten wat muziek via de iPhone horen, komen twee agenten aan ons vragen of we geen last hebben van die muziek; we waren op zijn zachts gezegd een beetje verbaasd, dat is in ons landje wel anders! We hadden er geen probleem mee en hebben nog even uitgelegd hoe dat in Nederland gaat. Je merkt dat er discipline heerst en respect voor andermans spullen.

Op diverse plaatsen in de stad staan fleurig beschilderde piano's opgesteld waar iedereen op mag spelen. Bij regen worden ze afgedekt.

Op maandag zijn alle musea gesloten maar er is hoop, een universiteits museum is gratis en open, dus daarheen gereden. Dat was zo bekeken met kleding en mode voornamelijk uit Marokko, wel mooi. De tuinen waren wel wat interessanter met een zee van bloemen en alles keurig geordend met een slim irrigatie systeem. Dit is ook een onderdeel van de universiteit. Er zou ook een trammetje rijden, wel de rails en bovenleiding waargenomen maar op het hele traject geen tram te zien. Terug naar old city square en warempel daar barst de eerste forse regenbui los. Met een donderklap is het weer voorbij ook. Al met al een goede voorbereiding voor de feestdag morgen want dan is er veel te beleven hier. De Irish pub nodigt ons uit voor een goed verzorgd avondeten waarvan we het overgebleven deel meenemen voor de volgende dag.

Jos

mooie plaats, lijkt op de enkele foto's een beetje op Reuver , met name de markt.
Na regen komt zonneschijn,

Wiel Levels

Het ziet er allemaal geweldig uit.
Maar kom je(Gerard) nog wel eens terug, wij hebben zangers nodig voor het RMK, speciaal echte bassen!. Maak er nog wat van en "bekijk" het maar!
Groetjes,
Wiel

Wiel Heijmans

Lijkt inderdaad een beetje op onze markt maar wat is de natuur daar mooi.
Blijf nog maar even genieten.