botervliegje.reismee.nl

De tweede dag in Fort Collins

Dinsdag 4 juli. INDIPENDENCE DAY.

Vandaag is er een grote parade ter ere van deze dag en dat gaan we zien. Een stoet van auto's, wagens, groepen en einzelgänger trekt door de met zon overgoten straten bij een temp van bijna 34gr. Ongeveer 50 in totaal. Ondertussen kletsen we wat af met toevallig naast ons zittende mensen. Het festival vindt zijn vervolg rondom het Avery house dat vandaag open is aangevuld met country en western muziek. Het Avery house is de moeite waard en de rondleidingen worden verzorgd door in klederdracht geklede dames en heren en kinderen. Avery was begin 1900 een welgestelde bankier en dat kun je zien. Plots zien we het antieke trammetje dat we eerder gezocht hadden en prompt nemen we een ritje waarbij Leinie op de bestuurdersstoel moet plaatsnemen omdat de zaak al vol zit. Zoveel vertrouwen straalt ze uit! Het ritje heen en terug is een half uur.

We nemen het ervan in the old City en aan het zwembad. Ondertussen een hotel gereserveerd in Cheyenne voor twee nachten. Cheyenne is de hoofdstad van Wyoming. Vanavond rond 21:30 is er een groot vuurwerk aangekondigd in het City Park van Fort Collins en dat gaan we zien.

Wiel Heijmans

Cheyenne heeft dat soms iets met indianenreservaten te maken?
Lijkt me wel fantastisch.

Harry en Wil

Wat een leuke afwisseling die optocht. Het ziet er ook leuk uit.en dan heb ik het natuurlijk ook over d e machiniste van de trein. Zo te zien heeft ze er zien in.Leuk Leinie. Groetjes uit Beesel