botervliegje.reismee.nl

Cheyenne

Woensdag 5 juli

Gisteravond hebben we met veel genoegen tot laat nog genoten van het spectaculaire vuurwerk. Enige probleem was dat heel de stad en omgeving met de auto naar het City Park kwam waardoor er nergens meer een parkeerplek was te vinden korter bij dan zeker een half uur lopen. Dat hebben we ook moeten doen veelal in het pikkedonker want straatverlichting is met een lampje te zoeken in veel steden en dorpen. Gelukkig steken vele bewoners hun buitenlamp aan.

Nu zitten we 24 uur later buiten op een bankje met een plastiek bekertje met wijn het dagboek bij te werken. Het is bij half tien, volle maan en een temp van ruim 26gr. Gister even een flinke bui onweer gehad, maar nauwelijks genoeg om het stof de baas te kunnen. Het blijft warm tot heet weer, voor zover wij nu weten ook de komende dagen.

Goed wat hebben we vandaag gedaan, eerst wat geshopt in Fort Collins, waarna we op advies een scenic route rijden langs de Proud River. Een hele mooie route, maar om in Cheyenne te komen is dit niet de goede weg, want dat zou betekenen een omweg van misschien wel meer dan 200km. Als we een flink stuk van deze weg gehad hebben keren we dus om andermaal genietend maar dan vanaf de andere kant. Aangekomen bij de grens van Wyoming gestopt bij het welkom centrum waar de nodige info wordt verstrekt met folders en kaarten die ons verder op weg helpen. Ook genieten van de vele mogelijkheden die Wyoming te bieden heeft.

Goed op schema komen we aan in Cheyenne en onderweg geeft de stem van onze trouwe navigator de geest, waarschijnlijk door de hitte. We gaan over naar plan B, de iPhone en plots doet de dame van onze navigator het weer, waarschijnlijk bang voor de concurrentie. Nadat we ingecheckt zijn gaan we naar het centrum van Cheyenne, naar het Capitol van Wyoming, maar wat jammer het is gesloten in verband met grondige renovatie. Geen nood vlakbij is het State Museum waar veel van het Capitol is opgeslagen en te zien. Tegen sluitingstijd worden we verzocht het pand te verlaten. Morgen is er nog veel meer te beleven dus gaan we op herhaling. Via uitzending gemist zien we wat van het thuisfront en inmiddels is de krant ook te downloaden.

De meeste motels zijn opgetrokken met hout en dus vrij gehorig. Uit ervaring hebben we geleerd dat je het beste op de bovenste verdieping kunt verblijven dan heb je geen last van gasten boven je, en als de pech hebt om een gezin met kinderen boven je te hebben dan doen je vaak geen oog dicht 's nachts.