botervliegje.reismee.nl

Onderweg in Cheyenne

Donderdag 6 juli

Zoals gewoonlijk weer behoorlijk warm vandaag. Hier inCheyenne is een groot spoorweg knooppunt van de Union Rail. In het voormalige stationsgebouw is een interessant overzicht ingericht over de historie van de spoorweg bouw. Nu komen hier alleen nog container treinen voorbij. Ook is er door een stel enthousiaste vrijwilligers een groot emplacement modelspoor opgebouwd. Om de stad wat beter te leren kennen staat een tot bus omgebouwde Trolly klaar die ons in anderhalf uur diverse highlights laat zien met de gebruikelijke uitleg. Zo krijg je ideeën om nog eens ergens langs te gaan, dat doen we naar het voormalige Gouverneurs huis. Daarna bezoeken we een western museum waar we de enige bezoekers zijn.

Op de terugweg naar het motel slaan we het diner voor vanavond in: pizza lekker opgewarmd in de magnetron op de kamer. Om 19:00 uur wordt in het Lions Park een concert gegeven door een fanfare en daar genieten we van.

Morgen willen we vroeg op stap om een heel eind richting Yellowstone park te komen. Daar willen we maandag aankomen.