botervliegje.reismee.nl

Yellowstone Park Gardiner

Zaterdag 8 juli

Nadat we de afgelopen nacht wat onwennig en onrustig hebben geslapen gaan we weer op tijd op weg om later ons hotel in Gardiner te bereiken. Dat betekent dat we in deze twee dagen Wyoming dwars doorgestoken hebben van Zuidoost naar noordwest. Gardiner ligt net in Montana. Op weg daar naar toe komen we niet veel bijzonders tegen anders dan gisteren. Voor de lunch stoppen we in Cody, de stad genoemd naar Buffalo Bill. Hij heet eigenlijk William Cody, dus de stad is naar hem genoemd. Onderweg van Cody naar Gardiner komen we al een klein stukje door het Yellowstone park, waar we de noordoost ingang nemen. In het park staan we enkele keren stil bij interessante punten, zoals een plek waar we een nest zien met een grote adelaar en twee jongen. Een stukje hogerop zit de vader van het gezinnetje in een kale boom. Een aardige Amerikaan laat mij een foto van het nest maken door zijn verrekijker. We hebben nog geen beren op de weg gezien maar wel hele kuddes Bisons.

Ons hotel ligt aan de Yellowstone River en die maakt nogal wat herrie, vast goed om vannacht in diepe slaap te komen. We hebben gegeten in het restaurant waar we de vorige keer slechte ervaringen bij hadden, we hoopten dat de boel inmiddels verbeterd zou zijn, maar het is eerder nog slechter geworden en veel duurder ook nog. Wat ons zeer verbaasde was dat er op de bon in het Nederlands geschreven stond: "16 - 20% tip is gebruikelijk"!

ans

Voor vandaag dan maar veel beren en wolven op de weg, naast de bizons en de elken