botervliegje.reismee.nl

Verkennen van het Yellowstone National park

Zondag 9 juli

Het is tijd om Yellowstone nader te ontdekken. 8 jaar geleden zijn we er ook al geweest en we hebben gisteravond even naar de foto's van die trip kunnen kijken dankzij een goede wifi verbinding. Ook het hotel waar we nu verblijven daar hebben we oude foto's van gevonden. Eigenlijk niks veranderd behalve een flat screen TV op de kamer in plaats van een TV met een toeter, en een veel hogere prijs, deze keer wel inclusief ontbijt. Maar de service is even slecht als voorheen. Het is vol toeristen seizoen dus de kassa rinkelt toch wel.

Veel van het park komt ons bekend voor, maar ook bekende plekken zijn duidelijk anders door veranderde weersinvloeden bijvoorbeeld. Er valt vandaag toch wel wat meer regen, maar de temp blijft onveranderd hoog. Er wordt flink aan het wegennet gewerkt en op veel plaatsen is daarvoor de asphaltlaag weggehaald, dan moet je op gravel rijden. Om een stofwolk te voorkomen reed er vlak voor ons een waterwagen die de zaak nat moest houden. Het gevolg is dat onze auto eruit ziet alsof we door de Sahara hebben gecrost.

Het is maar goed dat dit geen geur of reuk kan overbrengen want de stank is af en toe niet te harden; van zwavel naar rotte eieren!

Anny

Klinkt een klein beetje heimwee door??
Veel komt bekent voor! Hitte, stank, en kassa's die toch wel rinkelen!
Oost west thuis best?
Op naar het volgend stukje van jullie reis. Dat is vast weer mooi hoor. Enjoy......