botervliegje.reismee.nl

Twin Falls

Oeps gisteravond kon ik niet betalen met de VISA card in het hotel! ??toen maar de reserve gepakt en dat ging wel, verder geen probleem dachten we. Vanmorgen sms bericht van VISA dat er fraude was gepleegd met die card in Arizona en Kansas! Of ik hen terug wilde bellen! Hoe of wat is niet duidelijk maar ergens is die card kennelijk gekopieerd. Hij is nu geblokkeerd maar Leinie heeft ook nog een VISA card. Toch wel geweldig dat ze dat zo in de gaten houden, er werd meteen gechecked of de tot dan toe gedane betalingen ook werkelijk klopten. Er is nog geen schade gelukkig ??.

Vanaf de hoge brug over de Snake River zagen we enkele waaghalzen een parachute sprong maken.

Na dit kleine voorval op naar Twin Falls en dat stelt zeker niet teleur. We komen ogen en oren tekort om de geweldige spelingen van de natuur te kunnen bevatten. Niagara is weliswaar misschien net iets groter maar deze watervallen zijn eigenlijk nog spectaculairder, voeg daarbij dat het qua toerisme weinig voorstelt en de vergelijking met Niagara gaat niet meer op. Hier loop je niet tussen mensen massa's. In het voorjaar als het water nog hoger staat, schijnt het nog mooier te zijn. Deze waterval heet dan ook Niagara van de West. In de plaats Twin Falls werd ons bij het visitors center nog een museum aangeraden, en hoewel we een summier kaartje hadden was het toch ingewikkeld om er te komen. Het is een onderdeel van de universiteit en gelegen op de campus.

In het planetarium werd de actualiteit weergegeven; 21 augustus is hier een complete zonsverduistering, die van west naar oost trekt. In verband met het weer denkt men dat die hier in Idaho het beste waarneembaar zal zijn. Ze verwachten meer dan een miljoen bezoekers, in een smalle strook van ca 12 km. Dat wordt kassa voor horeca en hotels, volgens zeggen is er bijna geen slaapplaats meer te vinden dan. De voorstelling in het planetarium was wat slaapverwekkend en eentonig, maar wel waar voor het geld. Ondertussen loopt de temp op naar 38gr (102F) en buiten blijven is nauwelijks nog een optie, we gaan van de ene airco ruimte via de goed gekoelde auto naar de andere airco ruimte, anders is het geen doen bijna. Er staat wel een stevig windje, maar die voelt aan als uit een hetelucht kanon komende. Voordeel is wel dat de luchtvochtigheid zeer laag is.

Dineren doen we vanavond bij Wendy en dan wisselen we meteen de bonnen in voor gratis cheeseburger bij frites en drankje en dat voor net iets meer dan 8$! Ergens moeten we op bezuinigen om rond te komen!

Harry en Wil

Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt. En zo te zien is het bij jullie beter weer dan hier. Maar dat is jullie gegund. Groetjes uit Beesel