botervliegje.reismee.nl

Salt Lake City

Zaterdag 15 juli

Het is en het wordt vandaag en morgen bloedheet, gemeten naar onze begrippen, in de middag tegen de 40gr. We gaan de stad verkennen vanuit Temple square. Daar zijn in vele talen rondleiding maar ergens klopt de coördinatie van de informatie niet helemaal, de een zegt dat de rondleiding in het Nederlands over enkele minuten begint, maar na drie kwartier sluiten we ons maar aan bij de engels talige. Die rondleiding wordt gegeven door twee jonge meiden die door de mormoonse kerk worden aangewezen. Iedere jonge mormoon wordt door de kerk op missie werk gestuurd, dat kan overal ter wereld zijn, zo ook in Salt Lake City zelf om mensen rond te leiden en zieltjes te winnen. Opvallend is dat je hier alleen maar jonge meiden ziet vanaf 19 jaar. De rondleiding is doorspekt met bijbelteksten en ik laat me verleiden om een gratis boek van Mormon aan te nemen, op mij verzoek wel gesigneerd.

Tevergeefs gaan we naar het conferentiecentrum waar een orgelconcert gegeven zou worden. We hadden het orgelconcert in het Tabernacle ook al gemist. De deuren waren simpel op slot.

De enorme hitte heeft ons doen besluiten de koelte van de hotel lobby op te zoeken. Daar lezen we de lokale kranten van laatste dagen nog eens door. Morgen is er weer een dag.

Mia

Jongens wat hitte daar heel goed insmeren,De vakantie zit er bijna op we hopen elkaar in goede gezondheid te bellen en te zien Gerard vergeet je pet niet hij staat je enig wat zal het raar zijn niet elke dag meer mails van jullie te krijgen we gaan tijd over houden.veel groeten en nog fijne dagen liefs Mia.