botervliegje.reismee.nl

Weer in Salt Lake City

Zondag 16 juli

Een bijzondere dag want in deze streek is de zondagsviering zeer strikt en nauwelijks is er iets te beleven denken we. Volgens ons boek zou het museum naast Temple square wel open zijn en dus daar naar toe gereden. Wij waren niet de enigen die voor een gesloten deur stonden en teleurgesteld gingen we even naar het Tabernacle. Verder is alles dicht. Misschien dat het Union Pacific station wel open is. Alle deuren dicht, maar we zien dat er toch iets te doen is en gaan via een zij ingang even kijken. Het blijkt de catering te zijn en zoals we vaker ervaren, Amerikanen zijn de vriendelijkheid zelve en we worden meteen uitgenodigd om aan de gospel brunch te komen en alles gratis mee te eten zoveel we maar willen. We krijgen een oranje polsbandje als bewijs dat voor ons alles gratis is. We zijn op zijn zachts gezegd stom verbaasd. De gospelgroep speelt niet onverdienstelijk en wij genieten een tijdje onder een drankje en hapje.

Ondertussen loopt de temp weer flink op tot boven de 37gr. Nadat de laatsten zijn vertrokken gaan ook wij onze eigen weg, niet nadat iedereen van het gospelkoor ook ons hartelijk bedankt heeft voor de aanwezigheid, op de gebruikelijke Amerikaanse manier.

We besluiten om naar het Antelope Island te rijden, midden in het Salt Lake, om ook een stukje van het meer te zien. Dat was een leuk uitje met als verrassing enkele kuddes Bisons. De lucht is zeer ziltachtig en stinkt wat naar zwavel. Er wordt veel gezwommen in dit zoute meer, waar je ook enorme zoutvlaktes tegenkomt.

We zien op de TV dat het vanaf donderdag gaat regenen hier, dan zijn wij weer weg. Maandag en dinsdag nog tegen de 40gr en woensdag als wij vertrekken wordt het iets minder.

jeu en truus

Als ik de verhalen goed lees,lijkt het wel of jullie de voedselbank volgen(GRAPJE)
Toch zijn zulke belevenissen dat,wat een reis interessant maakt
:::Blijf genieten;;;;;;