botervliegje.reismee.nl

De eerste dag van onze trip

Dinsdag 31 juli 2018

Afgelopen nacht was ons slechts een korte rust gegund. Prima hotel, pal boven de vertrekhal van Düsseldorf AirPort, maar om 03:30 uur liep onverbiddelijk de wekker af. De wandeling naar de vertrekhal stelde weinig voor. Hoewel we zeker twee uur vóór vertrek ons zouden moeten melden, ging de incheckbalie pas om 04:30 open.

Even na zessen vertrokken we dan toch. In Frankfurt was een zee van tijd voorhanden. Na een rustige vlucht van anderhalf uur werden we in Oslo door een gastvrouw van de rederij opgewacht. Even wachten tot andere passagiers van latere vluchten er ook zijn en dan vertrekken we vanaf het vliegveld. Inmiddels is het in Oslo bijna net zo warm als in ons thuislandje. Hoe verder we deze week naar het Noorden gaan hoe lager de temperatuursverwachting wordt. Zelfs op de Noordkaap waar het nu nog bijna 30gr is, wordt over een week nauwelijks nog 12gr in het vooruitzicht gesteld.

Dat even wachten, zoals hierboven aangegeven, duurde ruim vier uur. Regelmatig ging een van ons even informeren bij de gastvrouw, Frau Helga, wanneer we zouden vertrekken, maar telkens was het antwoord, wacht maar rustig af in de eethoek tegenover de aankomstgate, we komen jullie wel roepen. Om even na vier uur gingen nog maar eens informeren hoe het nou verder moest, maar de gastvrouw en de andere (mede) passagiers waren reeds vertrokken! Dat was even schrikken, nou denk je waarschijnlijk: had dan beter opgelet, maar het was op die plek behoorlijk druk en honderden passagiers liepen daar, maar ook afhalers.

Eerst maar eens het hotel gebeld, maar niemand was daar aangekomen van de groep. Vervolgens het nummer van de Duitse organisatie, waar alleen een bandje afgespeeld werd en aan het einde werd het gesprek afgebroken. Uiteindelijk bleef ons geen andere keuze dan maar per taxi naar het hotel. Daar was (nog) niemand, maar na enig puzzelen en snuffelen werd onze naam gevonden op een lijst en konden we de kamer op. Om zeven uur kwamen twee bussen met de andere gasten aanrijden en Frau Helga deed alsof wij overal schuld aan hadden.

Morgen moeten we met haar nog een woordje wisselen over de kosten van de taxi.

Morgenvroeg eerst koffers naar beneden brengen, want die zien we morgenavond pas weer op de boot terwijl wij een treinreis maken van Oslo naar Bergen.

Alles bij elkaar een valse start. Benieuwd hoe het verder gaat.

We kregen de iPhone niet aan de gang op WiFi, wel de iPad

Pieter/Sjoukje

Wens jullie een fijne reis toe.

Anny.

Nou inderdaad geen goed verloop aan t begin. Maar t komt vast goed.
Wel flauw die Frau Helga! Ze dekt zich vast.

lee van dijk

Wederom een fijne vakantie toegewenst.

Jeanne & Lee van Dijk