botervliegje.reismee.nl

De laatste volle dag in Valencia

Donderdag 28 november 2019

Zoals je van ons mag verwachten eerst het actuele weerbericht, iets minder blauw in de lucht, maar aangenaam lekkere temperatuur te beginnen met 16° als we op stap gaan. Gaandeweg de dag wordt het tot 21° wel weer veel wind, maar desondanks aangenaam.

Om de spiertjes en gewrichten wat te ontzien vandaag willen we met een bus rondtoeren langs belangrijke punten, je kunt op elke stopplaats uitstappen en met de volgende bus weer meegaan. Ook wel bekend als hop on hop off. We boeken voor twee lijnen die ieder ruim een uur duren.

De stop bij het bioparc doet ons zeer verbazen, wat we gisteren niet voor mogelijk hielden kwam vandaag uit. Gister zaten we helemaal aan de verkeerde kant met de fiets, maar de prijs deed ons deze keer terugschrikken. Zelfs het restaurant was dicht, dus geen koffie. Dan maar weer op de bus.

Bij het historisch museum stappen we uit voor een bezoekje. Hoewel we zeer toe waren aan koffie viel dat dit keer weer een beetje tegen, alleen uit een automaat, maar schrik niet, de kosten van 0,60 was een verrassing.

Een mooi museum en zoals de naam al suggereert het is puur geschiedenis en dat voor maar een euro, puur omdat we pensionados zijn.

Dat valt op, als pensionado krijg je overal flinke korting.

Nadat wij als enige gasten het museum weer de rug hadden toegekeerd pikken we de bus weer en vervolgen de rit die boven langs de rivierbedding leidt waar we gisteren onderlangs in deze bedding gefietst hebben.

Je ziet hier heel veel e-steps op de openbare weg en fietspad. Ze hebben behoorlijke snelheid en misschien maar goed dat ze voorlopig nog niet zijn toegestaan in Nederland.

Terug op het Plaza da Reina gebruiken we een kleine lunch.

Van hier vertrekt ook de andere bus die we geboekt hebben en deze volgt de route naar de haven en weer terug. Nu zitten we ook weer bovenin maar nu voorop en dus een beetje uit de wind en vrij uitzicht, ideaal om alles goed vast te leggen.

Weer terug na dik een uur verkennen we nog even rond het plein en nemen daarna de metro terug naar ons penthouse, waar het inmiddels donker wordt.

Het zit er nu bijna op, morgenochtend om 10:30 de deur uit.

Er hangt weersverandering in de lucht dat kun je merken, ook de weersverwachting voor volgende week is nauwelijks warmer dan 10°.
p.s. Sinterklaas niet gezien.