botervliegje.reismee.nl

Ook naar Orvelte

Donderdag 18 juni

De regen waarmee we vanmorgen wakker worden doet vermoeden dat het de hele dag door blijft doorregenen en dus blijft ons geen andere keuze dan de auto maar te nemen en de fietsen rust te gunnen.

We gaan naar het museumdorp Orvelte. Je kunt er niet in met de auto en parkeren dus buiten het dorp. Direct voorbij de parkeerplaats worden we aangesproken door een dame die een beetje opdringerig ons wil begeleiden door het dorp. Ze schijnt hier al jaren te wonen. Ze blijkt ook nog beeldend kunstenares te zijn. Vraagt helemaal niet of we dat willen, ze loopt gewoon mee en probeert ons naar haar eigen inzicht te begeleiden. Op een gegeven moment gaat ze haar eigen weg toch maar en wij opgelucht. Dat geeft ons wat lucht om op onszelf wat te lunchen. Daarna gaan we door het dorp en als we naar ons gevoel wel zo'n beetje alles gehad hebben gaan we weerop pad. Onderweg doen we Hoogeveen aan en genieten van het gezellige centrum.

Tijd om weer naar Ruinen te vertrekken. In het restaurant aan de brink reserveren we voor het avondeten.

Na deze heerlijke maaltijd genieten we de laatste avond die ons in dit park gegeven is. Morgen vertrekken we vroeg is het plan en gaan langs bij kamp Westerbork om het kamp nu met de fiets aan te doen.