botervliegje.reismee.nl

Aanvulling op het verhaal van Sachsen

Dinsdag 7juli 2020

In het verslag van gisteren was bijna een nieuwe Duitse deelstaat ontstaan zou je kunnen denken: SASKEN in plaats van Sachsen. Soms zijn de vingers te dik voor die kleine iPhone toetsjes. Bij deze gecorrigeerd.

Na een wat onwennige nacht waarin we niet zo heel veel geslapen hebben worden we wakker met een stralende zon onder een bewolkte hemel.

Het ons toebedeelde bed was eigenlijk te klein voor ons eenentwintigste-eeuwers, maar zo ging dat in de middeleeuwen en als je terug wilt in de tijd dan moet je er wat voor over hebben dus.

Maar voordat we gisteravond konden gaan slapen, werden we verrast door Graaf Adam von Berlepsch zelf, die ons even uitnodigde om in zijn privé museum rond te neuzen en dat rond 22:30! Waar zul je het meemaken, samen met de Graaf en ik zelf op blote voeten genietend van de door hem persoonlijk bijeengebrachte verzameling antieke spullen. We mochten alles uitproberen of aanpakken en als we zouden willen ook midden in de nacht, want onze kamer was om de hoek.

Misschien door al die indrukken konden we moeilijk de slaap pakken.

Bij elke stap die je zet kraakt en piept het eeuwenoude hout onder je voeten en je denkt al meteen dat alles en iedereen in het kasteel dan wakker wordt als je een toiletbezoek moet afleggen. Uiteindelijk besluiten we om de beschikbare ruimte onderling te verdelen en een van ons blijft in het bed terwijl de ander zich tussen de aanwezige kussens op de houten vloer drapeert. We vroegen ons vanmorgen al af: waar zul je het hebben: in een peperdure kamer en dan ook nog op de grond moeten slapen. Het kan verkeren.

Gerrie

Dich op de grónd??