botervliegje.reismee.nl

Rondje Amersfoort

Dinsdag woensdag donderdag 28 29 30 juli 2020

Vandaag gaan we naar Amersfoort waar we een arrangement hebben geboekt in het BW Berghotel, drie dagen, twee overnachtingen.Maar eerst naar de stad zelf, we hebben besproken in het museum Flehite. Tegenwoordig kan niks meer zonder reserveren.

Rond 14:00 zijn we bij het museum en doen onze toer, we hadden er meer van verwacht, maar dat kun je van tevoren niet bedenken, voor ons was het in ieder geval gratis met de museumkaart. Daarna genieten we eerst van welverdiende koffiepauze. We vinden het VVV kantoor en laten ons voorlichten. Morgen gaan we naar Amsterdam naar Emmie Walet en dus rest de donderdag voor andere activiteiten.

Wandelend door de aantrekkelijke stad komen we bij het kantoor van de rondvaarten en reserveren meteen voor de donderdag.

De lievevrouwetoren is helaas gesloten net als de vele kerken die we op onze wandeltocht tegenkomen. Omdat onze auto min of meer gunstig geparkeerd staat in het centrum gooien we er nog wat extra euro's tegenaan om de parkeertijd op te rekken en zodoende geeft dat iets meer lucht om wat van de binnenstad te zien.

Tegen de avond zoeken we het hotel op en tot onze verbazing blijkt een driegangenmenu bij het arrangement inbegrepen te zijn. Daar profiteren en genieten we dus volop van, al laat de bediening zich niet van de voordeligste kant kennen.

De vlaaien bestemd voor Emmie geven we maar af om in de koeling te plaatsen.

Voor donderdag is nu de planning kompleet: eerst boottocht in Amersfoort, dan het Mondriaan museum en ter afsluiting kamp Amersfoort. Allemaal precies gepland en gereserveerd in tijdslots.

Woensdag gaan we naar Amsterdam.

Donderdag is het weer terug naar huis, maar eerst doen we de geplande rondvaart waar we weer veel van opsteken en je ziet de stad van een heel ander perspectief. Na het nuttigen van een lunch gaan we op afspraak naar het Mondriaan huis. Met een stel koffiemokken in de sfeer van Mondriaan gaan we naar onze volgende afspraak, het kamp Amersfoort in Leusden. Niet bepaald een plezier uitje, maar om het historische besef weer wat bij te spijkeren. Het was een zogenaamd polizeiliches durchgangs kamp. Na deze bezichtiging gaan we weer huiswaarts.

Gerrie

Mooie stad hé Amersfoort?