botervliegje.reismee.nl

geland in WINTHROP WA

zondag 28 aug

Vanaf CONCRETE volgen we vandaag de rivier (SKAGIT river) die dwars door het nationaal park NORTH CASCADES loopt en die drie stuwdammen met bijbehorende meren heeft voor de stroomopwekking van de stad SEATTLE. Stuwdammen zijn in de dertiger jaren als werkverschaffing gebouwd. Mooi ingepast in de natuurlijke omgeving. Alleen de hoospanningsdraden zijn de noodzakelijke verandering in de omgeving. We doen alle drie de stuwdammen aan de een mooier en imposanter dan de ander.

de eerste stuwdam is de GORGE dam met het gelijknamige Gorge meer, vervolgens stroomopwaarts de DIABLO dam met diablo stuwmeer en tot slot de ROSS dam, die ongeveer 150 mtr hoog is met stuwmeer .

Bij de laatste dam kunnen we niet zomaar komen, daarvoor moeten we ongeveer 3 mijl over een rotsachtig bergpaadje lopen met veel hoogteverschil. Nou dat hebben we geweten bij die temperatuur van rond de 28 gr. Heen geen probleem, dat ging bergaf, maar terug was een nachtmerrie (zie foto) en gelukkig vonden we een beekje om het waterflesje bij te vullen. Daarna was het zaak een onderkomen te vinden en dat werd in WINTHROP een klein stadje dat helemaal in de western stijl is opgebouwd. Ook het hotel ziet er zo uit. Ietsje luxer dan de afgelopen nacht en dat maakt deze trip ook zo spannend.

Geniet maar van de foto's en iedereeen die gereageerd heeft: bedankt.

Groetjes Leinie en Gerard