botervliegje.reismee.nl

even rust in MONROE WA

Maandag hebben we even een dag rustig aan gedaan, na de vele indrukken die we opdeden in de bergen. Ook vanwege het mooie hotel in WINHTROP was aanleiding om een nacht extra te blijven. Na wat boodschappen in TWISP te hebben gedaan en een leuk museum vonden we het wel best voor de maandag en zaten heerlijk aan de waterkant van het hotel aan de rivier de rest van de dag. Wel in de schaduw, want heet is het nog steeds, tegen de 33 gr overdag.

Het stadje bekoorde ook met zijn leuke straatjes (niet meer dan drie hoor) en vooral oud wester stijl gebouwen, allemaal in hout opgetrokken.

In het hotel zaten ook een stel canadezen met Harleys onderweg; schitterend en om van te watertanden die motoren en 's morgens worden ze nog eens extra gepoetst voordat ze op weg gaan.

Nu de dinsdag dan, eigenlijk viel de CASADE loop voor ons een beetje tegen wat natuur en spectakel betreft, we hadden er meer van verwacht, ook gezien de juichende beschrijvingen in allerlei gidsen. Maar afgezien daarvan: we hebben veel gezien. Het landschap was eentonig en vaak heel dor en dus kilometers vreten geblazen om weernaar het volgende doel te komen. Vandaag ruim 250 mijl gereden en toen we in Monroe aankwamen en een Best Western hotel hadden gevonden waren we allang blij te benen te kunnen strekken.

Een echte amerikaanse hap ging er nog wel in bij BURGER KING en nu zit ik dan te schrijven, het is 20.00 uur avond en al zo goed als donker. Er kwam meer bewolking opzetten, maar nog steeds warm en droog.

Onderweg passeerden we een fruitstreek met appels en zo. Grote lekkere kersen gekocht, maar die brengen we niet mee hoor.

De tocht ging vandaag van Winthrop vis Twisp, Chelan, Wenatchee, Leavenworth naar MONROE.

Morgen willen we Mount Rainier aandoen.