botervliegje.reismee.nl

Dagje in DENALI national park

Vrijdag 23 augustus
Om 6,30 uur staat de bus klaar die ons de hele dag door het Denali park zal leiden. Het is een amerikaanse schoolbus met van die kleine raampjes en een spartaans interieur. Omdat de weg alleen voor deze officiele bussen bereden mag worden en met grind bestraat, betekent dit ook een hardhandig contact met het wegdek. Het weer is niet veranderd, dus nauwelijks 11 gr, en de hele dag regen.
Ondanks dat zien we regelmatig wild, zoals cariboe\'s, elands en jawel hoor een koppel grizly beren, een moeder met haar twee kleinjes. Wel op veilige afstand. De chauffeur die ons van alles op de hoogte brengt heeft wel een gebrek, hij praatte teveel.
Onderweg regelmatig sanitaire stops en diverse passen die genomen moeten worden.
We kregen een lunchbox mee voor onderweg.
Tegen 11 uur keerde de bus om, want verder kan die niet. Helaas was er op het uitzichtpunt net veel te zien door de mist. Dus terugrijden geblazen, met best wel spannende momenten bij passerende tegenligger bussen.
Even vergiste de zon zich, maar die trok zich weer op tijd terug.
De afgelopen nacht was niet bepaald aangenaam door het slechte bed. Dus we gingen voor een andere kamer en dat lukte gelukkig.
Morgen plannen we een time out, dus rustig aan.