botervliegje.reismee.nl

Op weg naar Vancouver

Vrijdag 31 augustus.
Gisteravond zijn we vertrokken en vandaag is een dag op zee. Dat is te merken, ondanks dat de zee kalm lijkt deint het behoorlijk heen en weer en je wordt net niet zeeziek van, maar prettig is andere koek. Totdat we de innerpassage invaren, dat is de zeestraat tussen vasteland van Canada en het Vancouver island, daar is het wat rustiger. Er moeten hier ook dolfijnen en walvissen te zien zijn en met een beetje geluk zagen we er enkele voor de boot uit zwemmen en spuiten. De hele dag onderhielden we ons met diverse mensen, heel leerzaam en we hebben zoals gebruikelijk de amerikaanse en vooral de nederlandse samenleving duchtig op de schop genomen en en passant de wereld nog even verbeterd.
We volgen al twee weken geen nieuws op radio, tv of krant en weten dus nauwelijks hoe het eraan toegaat.wel vangen we hier en daar flarden op dat men hier over het algemeen bezorgd is over een eventueel ingrijpen in het midden oosten.
Voorlopig proberen we even niet aan te denken en ons bezig te houden met dagelijkse vakantie beslommeringen. Zo kregen we de laatste dag om op de boot.
Je leert een heleboel leuke mensen kennen.
Morgenvroeg gaan we van boord en pikken we de huurauto op en gaan dan weer richting USA, waar precies dat zie je wel later weer, dat weten we zelf ook nog niet. We hebben nu een paar weken achter ons waar alles geregeld was en nu gaan we twee weken in waar nog niks geregeld is en eigenlijk vinden we dat best wel spannnender. Het leuke is dat je op een plek kunt blijven hangen als het bevalt of weer doorrijdt als je het wel gezien hebt. Er zit geen druk achter om een geboekt hotel of zo te halen.
Eigenlijk vreemd, dat we straks in Canada van boord gaan , door de Canadese douane en een paar uur later weer USA in rijden en opnieuw door de douane. Maar we zien wel.
Alaska was een belevenis die we zeker niet zouden willen missen, de overweldigende natuur en zeker de ongereptheid is indrukwekkend. Zover wij kunnen nagaan denkt men er hier ook zo over en zorg om de natuur is alom aanwezig. Opvallend is hoe donker het buiten kan zijn, dat kennen we in Europa nauwelijks nog.
Wordt vervolgd...en dank voor de leuke reacties, ga zo door.