botervliegje.reismee.nl

Von Trapp familie

De von Trapp familie is het middelpunt in de film Sound of Music. Vlak voor de oorlog zijn ze voor de nazi's gevlucht vanuit Salzburg via London naar New York. Met hun muzikale optredens konden ze in hun levensonderhoud voorzien. Uiteindelijk kochten ze een boerderijtje in Stowe Vermont en bouwden het uiteindelijk uit tot een imperium. Middelpunt is de naar Oostenrijks voorbeeld gebouwde Lodge. Daarom heen is dit imperium uitgebouwd. Vandaag doen we een rondleiding met veel uitleg en beelden van de oorspronkelijke familie. Een van de nazaten kwam persoonlijk uitleg geven en vragen beantwoorden. Na de rondleiding bekijken we nog het een en ander ter plekke. Daarna rijden we naar een nabij gelegen kaasmaker waar we uitgebreid allerlei smaken kunnen proeven. Ook bekijken we een chocolade shop die ernaast ligt en natuurlijk, proeven hoort erbij. Leinie ziet kans om haar badpak nat te maken in de pool van het hotel. We sluiten af met een goed diner. De komende nacht verblijven we in het hotel in Stowe waar we ook de afgelopen nacht waren. Het weer is vandaag zeer afwisselend geweest, zware buien met harde wind, maar ook stralende zon alsof er geen vuiltje aan de lucht was. Tegen de avond wordt het weer fris. Morgen gaan we richting westen de staat New York.