botervliegje.reismee.nl

Birmingham Alabama

Woensdag 14 dec

Na een frisse ochtend klaart het snel op en ook de temperatuur loopt op tot een aangename 15 gr. We rijden richting zuiden met als doel vanavond aan te komen in Birmingham. Eerst gaan we naar Decatur een middelgrote plaats waar het een en ander te zien zou zijn. Bij het visitor center krijgen we wat informatie waar we mee aan de slag kunnen. Eigenlijk puur toevallig komen we uit bij het voormalige station waar een klein museum is ingericht door enkele enthousiastelingen met model spoor en voormalige spoor atributen. Het erlangslopende spoor is nog in gebruik en toevallig passeert een kolentrein met drie locs ervóór en drie locs erachter. En daar tussenin zeker 150 wagons. Verder is er weinig hier te beleven en onze reis wordt vervolgd. We stoppen ongeveer halverwege in Gadsden waar een waterval zou zijn. Dat is zoeken geblazen want het bijbehorende bungalowpark is gesloten. Wel staat er een zeer luxe toiletwagen buiten op de parking. Uiteindelijk vinden we de waterval waar net zichtbaar een piepklein straaltje over de rand gaat. Duidelijk een gevalletje van te weinig water voorhanden. Toch effe gezien. De omgeving is wel weer indrukwekkend. Vanavond wordt er een Christmas parade gehouden met lichtshow, maar helaas daar ontbreekt ons de tijd voor. Verder richting Birmingham waar we in de avond aankomen in het vooraf geboekte hotel.

Interessant is dat we onderweg zeer veel kerken van verschillende richtingen tegenkomen, maar geen enkele is open. Soms lijkt het wel dat bij ieder huis een kerk gebouwd is. Waar bij ons op bijna iedere straathoek een kroeg stond, zo staan hier de kerken. Een zeer gelovig volk. En de kerken met omgeving zien er allemaal goed verzorgd uit.