botervliegje.reismee.nl

De tweede dag nabij Schaarsbergen

Donderdag 12 oktober 2023

De nacht is voor de meerderheid redelijk rustig verlopen. Uitgeslapen wakker geworden, wacht ons wederom een uiterst rijkelijk ontbijt.

Het weer is naar verwachting omgeslagen. Het regent en naar verwachting zal dat met regelmaat zo doorgaan vandaag. Wat dat betreft worden we niet teleurgesteld. In de middag zelfs een klap onweer. Aanvankelijk was de bedoeling om een uitstapje te maken, maar daar zagen we in gezamenlijkheid maar van af. Dat betekende een volle morgen kaartje leggen en de pot spekken. In plaats van uit te gaan lunchen zorgen we voor een uitgebreide lokale lunch, ook vanwege de kosten en de voorraad die we nog hebben. Door het slechte weer wordt het ondoenlijk om nog iets te ondernemen dus blijven met behoorlijke fanatieke uitstraling de ene Rik naar de andere leggen. Even na zessen gaan we naar het bos restaurant, Dubble Dutch, en genieten van het heerlijke avondeten. Terug in het huisje maken de leiders de rekening op en wat blijkt, er is behoorlijk wat gesponsord. Na uren van andermaal serieus kaarten en vooral genieten en veel nakaarten kiezen we ervoor om de bedstede op te zoeken. Uiteraard is er ook ruimte om de actualiteit door te nemen en geloof me, er kwamen vele bruikbare oplossingen.