botervliegje.reismee.nl

Op naar Schaarsbergen

Het heeft even geduurd, door de slechte WiFi verbinding, maar hier het verhaal:

Dinsdag 10 oktober 2023

Vandaag begint het lang geplande uit stapje naar een vakantiehuis(je) in de buurt van Arnhem, om precies te zijn; Schaarsbergen. Tegen 12:30 komen de deelnemers samen in de Glazenap Tegelen om onder het genot van een koppie koffie. Daarna gaan we met drie autos op weg naar onze bestemming, keurig netjes in colonne rijdend. Zonder enig probleem zijn we tegen drie uur in Arnhem en rijden meteen door naar de parkeergarage die we van tevoren hebben uitgezocht. Dat is vlakbij de Eusebiuskerk. Maar eerst pikken we een terras omdat de kelen gesmeerd moeten worden, en leggen de eerste kaarten om de pot te kunnen spekken en dat lukt aardig. Als we dat een beetje moe geworden zijn lopen we naar de Eusebiuskerk, eigenlijk om het plexiglas balkon te gaan zien boven in de toren, maar de meerderheid heeft daar geen zin in en dus blijven we ons verwonderen over de schoonheid van deze kerk me een interessante uitleg van een van de rondleiders. Dan wordt het tijd om naar het huisje te gaan. Daarvoor is het handig eerst het juiste adres te kennen en daar wordt voor gezorgd.

Maar bij de slagboom is het effe wachten en er mogen maar twee voertuigen het terrein op dus de derde staat geparkeerd. Bij aankomst in het huisje is het eerst de bedden en kamers verdelen. Twee vrienden gaan op stap om de nodige spullen in te slaan, maar dat boodschappen in zo'n korte tijd gedaan konden worden dat is wel heel verwonderlijk. Ze bleven ruim twee uren weg en met een kofferbak vol spullen komen ze terug terwijl de achterblijvenden de pot flink hebben gespekt. Dan wordt het tijd om te gaan eten. Op het terrein in het restaurant genieten we het avondmaal en we sluiten de avond af met flink wat rik spellen. Aan het eind van de dag is de pot al aardig gevuld. Voldaan leggen we ons te ruste.